نخستین جشنواره انار سریزد مهریز برگزار شد

نخستین جشنواره انار روستای تاریخی و کهن سریزد در شهرستان مهریز امروز با استقبال بی‎نظیر مردم و گردشگران آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز«رضا زارع زاده» فرماندار مهریز در مراسم افتتاح این جشنواره که همزمان با برداشت محصول انار در روستای باستانی سریزد مهریز برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری روستای سریزد و در راستای رونق تولید، معرفی ظرفیت‌ها و کمک به اشتغال‌زایی و رونق بیشتر این روستا برگزار می‌شود.

 
وی ادامه داد: البته در حاشیه برگزاری این جشنواره، آثار تاریخی روستا مانند دروازه باستانی فرافر، مجموعه بوم‌گردی و کاروانسرای سریزد و قلعه تاریخی و معروف این روستا نیز به شرکت کنندگان در این جشنواره معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شویم.
 
فرماندار مهریز با بیان این که انار مرغوب سریزد به یکی از نمادهای مهریز تبدیل‌ شده است، عنوان کرد: انار یکی از محصولات اصلی روستای سریزد است تا جایی که حدود ۴۰ هکتار از اراضی روستای سریزد زیرکشت این محصول قرار دارد و سالانه ۴۰۰ تن انار از باغ‌های این روستا برداشت می‌شود.
 
وی یادآور شد: این جشنواره با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون کمک‌های دولتی برگزار شده که امیدواریم باعث نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی این منطقه شود.
 
زارع زاده در پایان نیز بیان کرد: این جشنواره می‌تواند راه را برای برگزاری جشنواره‌های سایر محصولات مهم کشاورزی مهریز از جمله خرمالو و انجیر نیز هموار کند.
 
جشنواره انار استان یزد به طور همزمان در مناطق مختلف این استان مانند تفت، مهریز، شاهدیه، عقدا و دیگر شهرها در حال برگزاریست.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..