مهریز رتبه برتر جمع آوری زکات در استان یزد

رئیس کمیته امداد مهریز:در هفت ماه امسال حدود 700میلیون تومان زکات جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته افزایش پانصد درصدی داشته است.

به گزارش یزدی نیوزرئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهریز در نشست شورای زکات شهرستان مهریز گفت: اهمیت مردم  و کشاورزان مهریزی به این فریضه الهی باعث شده تا شهرستان مهریز پیشتاز در جمع آوری زکات در استان یزد باشد و طرح شجره طیبه یکی از طرح های موفق زکات در شهرستان مهریز می باشد.

 
ایزدی افزود: در طی ۷ماه سال جاری بیش از ۶۰۰ اصله درخت پسته در مهریز به طرح شجره طیبه اختصاص و پلاک کوبی شده است ودر مجموع در شهرستان بیش از هزار اصله در خت پلاک کوبی شده است.
وی ادامه داد: تمام کمک‌های مردمی به زکات برای امور نیازمندان در بخش مسکن، درمان، تحصیل، معیشت، ازدواج جوانان و زکات در روستاهای شهرستان  در همان روستا  هزینه می‌شود.
حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز در ادامه افزود: پرداخت زکات سنتی حسنه در دین اسلام هست و ریشه کنی فقر و بر طرف کردن نیاز مستمندان  و مشارکت در کارهای عمرانی و عام المنفعه اساسی ترین امر در احیای فرهنگ زکات است.
محی الدینی ادامه داد: برخی محصولات زراعی و باغی مشمول زکات واجب نمی شوند اما برخی زارعان مثلا پسته کاران روستاهای گردکوه و بهادران و علی آباد چهل گزی  در بخش پرداخت زکات غیر واجب پیش قدم شده اند و اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رقم خوردن است
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..