رییس اداره اوقاف شهرستان یزد تاکید کرد:

لزوم کمک خیرین و سرمایه‌گذاران برای احیای مجدد موقوفات

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با تاکید بر این که وقف راهکار رفع بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه امروز است، همکاری خیرین و سرمایه‌گذاران را برای احیای موقوفات بلااستفاده را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین کاظمی» در روز پایانی دهه وقف در جمع خبرنگاران با بیان این که بسیاری از نیازهای امروز جلمعه از طریق وقف قابل رفع است، تصریح کرد: نیت تمام موقوفات در هر برهه‌ای از تاریخ، منطبق بر نیازهای روز جامعه بوده و حتی برخی از واقفان با بلندنگری در تعیین نیات موقوفه خود با وجود گذشت سال‌ها هنوز هم مشکل‌گشای برخی امور مردم هستند.

 
وی با اشاره به این که اکنون نیز برای ۷۰ درصد از نیازهای جامعه در یزد موقوفه وجود دارد، گفت: البته مشکل اصلی این موقوفات درامدزا نبودن آنها با اغییر نیازهای جامعه است و احیای مجدد این موقوفات نیازمند کمک خیرین و سرمایه‌گذاران برای درامدزایی مجدد آنهاست تا از محل نیاتشان بتوان مشکلات و نیازهای جامعه را مرتفع کرد.
 
وی در این رابطه همچنین به وجود ۴۰۰ خانه موقوفه‌ی بلااستفاده در شهرستان یزد اشاره کرد و با بیان این که این اماکن وقفی نیازمند سرمایه‌گذاری برای احیا و درامدزایی هستند، گفت: به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در این موارد با شهردای، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها رایزنی‌های خوبی صورت گرفته است و امیدواریم از این طریق بتوانیم کمک‌های خیرین  و سرمایه‌گذاران را جلب کنیم.
 
کاظمی با ابراز خرسندی در مورد تغییر نگاه جامعه امروز نسبت به اوقاف و مقوله وقف، اظهار کرد: امسال ۹ وقف جدید در مرکز استان به ثبت رسیده که یک مورد آنها با نیت کمک به کودکان سرطانی، یک مورد با نیت ایجاد فضای سبز شهری، دو مورد مربوط به مهدویت و یکی در رابطه با ترویج فرهنگ غدیر و مابقی نیز طبخ غذا برای نیازمندان و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی بوده است.
 
وی اولویت اول اوقاف شهرستان را سوق دادن موقوفات جدید به سمت ترویج قران ذکر کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه موقوفات زیادی نداریم.
 
این مسئول یکی دیگر از اولویت‌های این اداره را کنار گذاشتن مماشات در املاک وقفی و همچنین در مورد سانی که سعی در ضایع کردن حقوق وقف را دارند، ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته است، در ماه‌های اخیر شاهد احیای موقوفاتی بودیم که سال‌ها درآمدزایی نداشتند.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان یزد در ادامه به برخی از برنامه‌های انجام شده در دهه وقف در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مهر ماندگار، نشست تخصصی با روحانیون، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای نیت موقوفات مربوط به دانش‌اموزان بی بضاعت، همایش دوچرخه‌سواری، همایش تجلیل از واقفین و اصحاب وقف از جمله این اقدامات بوده است.
 
کاظمی از دیگر اقدامات این اداره را اجرای نیات واقفان به صورت فراگیر و عمومی اعلام و در این باره از تهیه و توزیع ۱۲ هزار پرس غذا در روز عید غدیر، برگزاری جلسات تلاوت قران و برگزاری روضه‌خوانی اربعین حسینی در ۷ امامزاده، بقعه و مسجد شهر یزد خبر داد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..