کمبود آرد در ابرکوه تکذیب شد

فرماندار ابرکوه با ورود در موضوع تعطیلی نانوایی‌های این شهرستان، شایعه کمبود آرد را تکذیب کرد و گفت: صنوف متخلف در شهرستان به دادسرا معرفی و طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» به دنبال اعتراضات و شکایات مردمی پیرامون کمبود آرد و نان در نانوایی‌ها، ضمن انجام بازدیدهای سرزده از نانوایی‌های شهرستان، اظهار کرد: به‌ هیچ‌ عنوان در ابرکوه مشکل کمبود آرد مشاهده و گزارش نشده و مشکلات اخیر نیز ناشی از رعایت نکردن ساعات پخت از سوی صنوف و تعطیلی بدون توجیه‌ و البته ناهماهنگی با مسئولان مربوطه در این مورد بوده است.

 
وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه سهمیه آرد تمام نانوایی‌های شهرستان براساس میزان مصوب شده در شورای آرد و نان و برنامه‌ریزی‌های قبلی به آنان تحویل می‌گردد و بر طبق بازدیدهای به عمل‌آمده نیز در هیچ نانوایی کمبود آرد مشاهده نشده است.
 
کاظمی‌نسب افزود: در شرایط اقتصادی که مردم نیازمند حمایت هستند و اخلال‌گران در نظام اقتصادی نیز قصد ضربه زدن به اعتماد مردم و نظام را دارند، دولت و دستگاه قضا با متخلفان و اخلال‌گران در تأمین مایحتاج عمومی مردم به هیچ‌ وجه مماشات نخواهد کرد و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم جرم‌انگاری در خصوص تعطیلی خودسرانه واحدهای صنفی موصوف در قوانین تعزیرات حکومتی، با نظر مساعد دادستان عمومی و انقلاب، موضوع تخلف مذکور تحت عنوان مجرمانه‌ی «اخلال در عرضه مایحتاج ضروری مردم» مطرح شده است.
 
فرماندار در پایان تصریح کرد: نه تنها صنف نانوایان بلکه هر کدام از اصناف که با انجام تخلفات صنفی، نظم عمومی بازار را مختل کنند و برای مصرف‌کنندگان مشکلاتی را به وجود آورند، جهت رسیدگی و صدور رأی مقتضی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی خواهند شد.
 
«سید مسعود میرحسینی» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز در این رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون در شهرستان حدود ۶۳ واحد صنفی تولید و عرضه نان شامل ۴۵ نانوایی تَر پزی، ۱۵ واحد خشکه‌ پزی و ۳ واحد نان فانتزی مشغول به فعالیت هستند و در مجموع ماهیانه ۳۵۰ تن آرد به صورت سهمیه دریافت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان، هر نانوایی مجاز به استفاده از یک روز تعطیلی در هفته و همچنین پخت نان بر اساس ساعت‌هایی است که در این کارگروه مصوب می‌شود، البته طبق اعلام همین کارگروه کلیه نانوایی‌های شهرستان در روزهای ۲۸ صفر، عاشورا، عید غدیر و شهادت امام علی(ع) تعطیل هستند.
 
میرحسینی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای عدم رعایت مصوبات فوق، کسر آرد به میزان دو برابر سهمیه یک روز به مدت سه ماه است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..