رییس سازمان مدیریت یزد خبر داد:

افزایش ۷۱ درصد درآمدهای عمومی استان یزد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به رشد 71 درصدی درآمدهای عمومی شش ماهه ابتدایی امسال این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیش از 82 درصد از این درآمدها از محل مالیات‌ها تامین می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز «سیدمجتبی حسینی‌پور» در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان یزد گفت: عملکرد شش ماهه نخست درآمدهای عمومی استان ۱۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته ولی نسبت به میزان مصوب شش درصد عدم تحقق داریم .

 
وی افزود: ۸۲.۶ درصد از درآمدهای عمومی استان در سال‌جاری را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد که ۶۰ درصد آن را مالیات‌های مستقیم و ۴۰ درصد را مالیات‌های غیرمستقیم به خود اختصاص داده است.
 
این مسئول در این رابطه اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی شش ماهه نخست سال ۹۸ استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش و نسبت به میزان مصوب نیز ۹ درصد افزایش وصولی داشته است .
 
رییس ستاد درآمد و تجهیز منابع استان رقم مربوط به جرایم و خسارات را بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به میزان مصوب ۴۶ درصد عدم تحقق داشته و سایر درآمدهای متفرقه استان نیز در شش ماهه نخست سالجاری نسبت به میزان مصوب ۹۹ درصد عدم تحقق دارد.
 
حسینی پور خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد درآمدهای متفرقه استان متعلق به جرایم راهنمایی و رانندگی است.
 
وی همچنین  اظهار کرد: ردیف‌های مربوط به اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به رقم مصوب، عملکرد پایینی داشته است که این موضوع با حضور مدیر کل استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..