ناتوانی شهرداری یزد در ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ضمن گلایه از عدم ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این شهر، گفت:‌ اگر شهرداری قدرت مقابله با معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد باید رسماً اعلام کند تا شورا برای این مهم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی یزد که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با اشاره به حساسیت وظایف اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم، اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا باید نسبت بیش از پیش نسبت به تمام امور در مدیریت شهری حساس و نکته بین باشند.

 
وی بحث تخلفات ساختمانی را یکی از جدی‌ترین مطالبات شورای شهر یزد از شهرداری دانست و افزود: علی‌رغم تذکرات جدی و مکرر شورا مبنی بر بررسی و ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز، تاکنون نسبت به این مهم از سوی شهرداری اقدام جدی انجام نشده است.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی که شبه زمین خواری داشته است را از دیگر نابسامانی های موجود در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این شرایط در بحث ساخت و ساز غیرمجاز برای شهرداری یزد شرم آور است.
 
قمی با بیان این که ساخت ساختمان چند طبقه بدون اخذ مجوز لازم و تبعیض در صدور مجوزهای لازم ساختمانی از دیگر چالش‌های جدی در این حوزه مدیریت شهری یزد است، تصریح کرد: اگر شهرداری قدرت مقابله با معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد باید رسماً اعلام کند تا شورا برای این مهم برنامه ریزی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد شدید از این که چرا در یک معبر شهری به برخی مجوز ساخت ساختمان شش طبقه داده شده ولی در همان معبر به برخی حتی مجوز ساخت ساختمان چهار طبقه داده نمی شود، تأکید کرد: شهرداری باید هرچه سریعتر این نابسامانی را مدیریت و رفع کند.
 
رییس کمیسیون شهر هوشمند شورا در ادامه با اشاره به اهمیت راه اندازی طرح رصد شهری، خاطرنشان کرد: این مهم در معاونت فناوری و اطلاعات شهرداری تدوین و اجرایی می‌شود.
 
قمی با بیان این که بعد از اجرای طرح رصد شهری هیچ کس حق بی خبری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد، افزود: شهرداری موظف است در اولین فرصت ممکن گزارش روند اجرایی طرح‌های ارائه شده از سوی شورا را ارائه کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی املاک شهرداری یزد، اظهار کرد: تمام املاک شهرداری باید به صورت شفاف در سایت به اطلاع مردم برسد.
 
این مسئول با بیان این که ما باید باور کنیم که مدیریت سنتی برای شهرداری و شهر یزد کارآمد نیست، گفت: شهرداری باید هرچه سریعتر نسیت به درخواست شورا در خصوص ساماندهی املاک شهری اقدام و پاسخ لازم را به اعضای شورای شهر ارائه کند.
 
این عضو شورای شهر یزد در پایان سخنان خود با تأکید بر اصل شفافیت به عنوان یکی از رویکردهای اصلی و محوری این دوره شورای اسلامی شهر یزد، گفت: تمام طرح های ارائه شده از سوی شورا دارای مصوبه رسمی بوده و باید پاسخ سریع و رسمی به آنها داده شود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..