دستور استاندار یزد برای باز شدن همه اماکن ورزشی دولتی به روی مردم

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای تامین امکانات ورزشی باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد ادامه داد: در همین راستا باید تمامی اماکن ورزشی دولتی، بدون محدودیت به روی مردم باز شود و اداره کل ورزش و جوانان استان باید این فضاها را شناسایی و به مردم معرفی کند.

به گزارش یزدی نیوز «محمد علی طالبی» درنشست شورای ورزش استان که با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان یزد و چندی دیگر از مسئولین در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انکار کم تحرکی یزدی ها هیچ مشکلی را حل نمی کند گفت: من وجود این کم تحرکی را قبول دارم و باید تمام توان خود را برای خروج از این وضعیت به کار گیریم.

 وی ادامه داد: برای بهبود کم تحرکی یزدی ها باید ورزش همگانی در صدر برنامه ریزی ها قرار گیرد و همچنین باید به ورزش قهرمانی نیز توجه ویژه ای شود.
 طالبی با بیان اینکه استان باید نمایشی از توجه به ورزش را ارائه دهد افزود: یکی از این نمایش ها میزبانی مسابقات مختلف کشوری و بین المللی است که باید جزو برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان باشد.
 استاندار با اشاره به مشخص شدن وظایف دستگاه های اجرایی در سند ورزش، عنوان کرد: برنامه پایش سلامت کارکنان این دستگاه ها نیز باید به صورت جدی در این سند مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای تامین امکانات ورزشی برای مردم استان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود ادامه داد: در همین راستا باید تمامی فضاهای ورزشی دولتی بدون محدودیت به روی مردم باز شود و به همین منظور اداره کل ورزش و جوانان باید این اماکن را شناسایی و به مردم معرفی کند.
لزوم توجه جدی به ورزش بانوان
طالبی با اشاره به لزوم توجه جدی به ورزش بانوان گفت: با توجه به کمبود فضاهای ورزشی موجود برای بانوان، حل این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.
 بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به لزوم تدوین برنامه ای مدون در خصوص نحوه به کارگیری ظرفیت صنایع در ورزش گفت: باید در این برنامه مشخص شود که به عنوان مثال یک هیئت وزشی برای حضور در مسابقات کشوری، استعدادیابی، آموزش و دیگر موارد چه نیازهایی دارد و صنایع به چه شکل می توانند از آن حمایت کنند و تقسیم کاری در این زمینه انجام شود تا در نهایت صنایع پای کار بیایند.
  وی با اشاره به فعالیت های انجام شده جهت پیشرفت فوتبال استان گفت: از پیشکسوتان می خواهم به بهبود و پیشرفت روند فوتبال کمک کنند.
طالبی ادامه داد: چشم انداز ما این است که از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نکنیم تا تیم های فوتبال استان پله به پله بالا بیایند و افتخارات گذشته را تکرار کنند.
استاندار ادامه داد: با اینحال معتقد به متمرکز شدن بر روی فوتبال نیستم و دیگر رشته‌ها نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند و چه بسا بسیاری از رشته‌ها با حمایت‌های به مراتب کمتری می‌توانند موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند.
وی در انتها با تشکر از زحمات دست اندرکاران ورزش کارگری و با اشاره به کسب رتبه کشوری توسط هیئت کارگری استان گفت: با توجه به اینکه جمعیت غالب استان را کارگران تشکیل می دهند، کسب رتبه کشوری توسط این هیئت بسیار ارزشمند است.
گفتنی است در ابتدا جلسه مدیرکل اداره ورزش و جوانان و جوانان استان گزارشی در خصوص فعالیت های انجام شده طی ۶ ماهه اول امسال ارائه و به تشریح سند چشم انداز ورزش پرداختند و در انتها نشست جمعی از دست اندرکاران حوزه ورزش استان تجلیل شدند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..