حوزه‌های آسیب‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شد

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته حوزه‌های آسیب‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شد گفت: اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف در این حوزه صورت گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزعبدالله جلالی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه پدافند غیرعامل بر اساس واژه تهدید دشمن و حس خطر شکل می‌گیرد اظهار داشت: در بحث حس خطر، با عنوان میزان خطر و خطرپذیری موارد بررسی می‌شوند که نام آن را ریسک می‌گذارند.

 
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: تهدیدات طبیعی از گذشته مورد توجه بوده ولی بحث تهدیدات غیرطبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
جلالی گفت: در گذشته پدافند غیرعامل بیشتر در بحث فیزیکی بوده ولی با توجه به اینکه تهدیدات بر اساس پیشرفت تکنولوژی شکل‌های جدید به خود گرفته، در حوزه‌های سایبری، شیمیایی و موارد مختلف دیگر از این قبیل هم بحث پدافند غیرعامل اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است.
 
وی افزود: با توجه به این خطرهایی که حس می‌شود، مجموعه زیرساخت‌هایی که خدمات‌رسانی به مردم و اداره حاکمیت دارند، ارزیابی و بررسی می‌شود تا مشخص شود که این خطرات به چه زیر مجموعه‌ای آسیب وارد می‌کند و بر این اساس در راستای کاهش آسیب‌پذیری آن مجموعه اقدامات لازم به عمل می‌آید.
 
 
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در حال حاضر حوزه‌های آسیب‌پذیر شناسایی و اقدامات لازم در راستای تقویت آن صورت گرفته و در حال انجام است.
 
محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد هم در این دیدار اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای که منعقد شد، مرکز آموزشی آزادشهر یزد با هدف آموزش نیروهای امدادی و عملیاتی در مقابل تهدیدات مختلف از جمله تهدیدات بیولوژیک مورد استفاده قرار گرفته است.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد ادامه داد: از بدو تاسیس این مرکز تاکنون، بیش از هفت هزار نفر به صورت ملی در این مرکز آموزش دیدند و اصول و مبانی اولیه پدافند غیر عامل در موارد مختلف اضطرار را آموزش دیده‌اند.
 
طهماسبی با بیان اینکه استان یزد در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور معرفی شده گفت: امسال در ستاد اربعین استان یزد هم به عنوان دبیر فعالیت کردیم و با توجه به اهداف پدافندی که برای حفظ جان مردم در نظر گرفته شده بود، تمام کارگروه‌های ما در کمیته‌های این ستاد فعال بودند.
 
وی عنوان کرد: در بعد خدمات‌رسانی، ساماندهی و مدیریت زائران اربعین حسینی هم نقش‌آفرینی خوبی صورت گرفت و تمام نیروها با عشق و شور مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..