کلاهبرداری ۲۰ میلیونی ناشی از اعتماد زن‌دایی در یزد

رییس پلیس فتا استان یزد، گفت: پسری که به دلیل اعتماد بیجا زن‌دایی خود اقدام به برداشت غیرمجاز ۲۰ میلیون ریالی از حساب غیره کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در خصوص این پرونده، اظهار کرد: با مراجعه خانمی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ ۲۰میلیون ریال بصورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 
وی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه مشخص شد متهم پرونده فرزند خواهر شوهر شاکیه میباشد که توانسته با توجه به عدم سوادرسانه‌ای در حوزه تراکنش‌های مالی و اعتماد بیجا شاکیه سوء‌استفاده کرده و با در اختیار داشتن شماره کارت و رمز دوم وی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شاکیه کند.
 
رییس پلیس فتای یزد با بیان این که کاربران نباید تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند گفت: در اختیار قرار دادن اطلاعات و یا خود کارت بانکی به دوستان و آشنایان دردسرهای فراوانی درپی دارد که برداشت غیرمجاز ساده‌ترین دردسر در اختیار قراردادن کارت بانکی به دوستان و آشنایان است.
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی کنند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر است و این امر قطعا تبعاتی برای شما دارد که شاید به این سادگی‌ها قابل حل نباشد.
 
این مسئول با اشاره به این که بیشتر مشکلاتی که کاربران در فضای مجازی با آنها روبرو می‌شوند در نتیجه عدم سواد رسانه‌ای و اعتماد بی‌جا می‌باشد، بیان کرد: در برخورد با موضوعات مختلف در فضای مجازی باید آگاهانه عمل کرده و به هیچ عنوان با ناآگاهی و اعتماد بی‌جا به دیگران زمینه مشکلات برای خود را فراهم نیاورید.
 
رییس پلیس فتا استان یزد سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) را به عنوان پل ارتباطی با شهروندان معرفی کرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..