فعالیت ۶۳ کانون غنچه های جمعیت هلال احمر

63 کانون غنچه های هلال احمر در استان یزد تشکیل شده ، تا نونهالان و نوجوانان با مفاهیم کاربردی این حوزه هلال احمر اشنا شوند .

به گزارش یزدی نیوز معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در قالب اجرای طرح‌های آموزشی و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ،  63 کانون غنچه‌های هلال در استان شکل گرفته تا نوجوانان و نونهالان بتوانند با مفاهیم کاربردی در حوزه هلال احمر آشنا شوند

سید جواد میرحسینی ، نهادینه کردن آموزش‌های امدادی در سنین کودکی ، نحوه مقابله با حوادث با همت کانون غنچه‌های هلال در مهد کودک‌ها از جمله اهداف راه اندازی این کانون ها اعلام شد.
وی گفت : کانون غنچه های هلال احمر یکی از کانون های معاونت امور جوانان است که با هدف ترویج و نهادینه سازی فضائل اخلاقی ، فرهنگ نوع دوستی ، انسجام اجتماعی و آشنایی نونهالان گروه سنی ۵ تا ۷ سال با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر و فعالیت های امدادی و بشر دوستانه تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کانون غنچه های هلال در ۶۳ مهد کودک و مرکز پیش دبستانی استان یزد ( ۳۷ مهدکودک و ۲۶ پیش دبستانی ) فعالیت می کند، تشریح کرد: در این کانون ها بیش از یک هزار نفر عضو هستند که بر اساس دستورالعمل های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت می کنند.
میرحسینی  هدف از راه‌اندازی کانون غنچه‌های هلال در مهد کودک‌ها را نهادینه کردن آموزش‌های امدادی در سنین کودکی و نحوه مقابله با حوادث عنوان کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد  همچنین با اشاره به وظایف اعضای کانون غنچه های هلال افزود: حضور مستمر و شرکت فعال در برنامه های کانون اعم از آموزش ، اجرای سرود و نمایش و شرکت در اردوهای مناسبتی از وظایف این کانون ها است.
میرحسینی  گفت: حضور در طرح راهنمایی مسافران نوروزی ، برنامه های روز معلم ، هفته هوای پاک ، هفته کاهش بلایای طبیعی و روز پلیس، تجلیل از سالمندان، عید غدیر، روز کتاب، دهه محرم، دهه فجر، جشن نیکوکاری، هفته درختکاری، هوای پاک، مانور زلزله، اجرای نمایش‌ها و سرودهای مربوط با اهداف جمعیت و مناسبت های دیگر از جمله فعالیت های کانون غنچه های هلال جمعیت هلال احمر استان یزد است . 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..