مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد:

امسال۸۵۶ موقوفه در استان یزد سنددار شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از افزایش توجه مردم استان یزد به ثبت وقف‌های جدید در این استان خبر داد و گفت: امسال 856 جلد سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام و المسلمین «حسین زارع‌زاده» در نشست با اصحاب وقف استان یزد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که مردم گرایش بیشتری به سمت ایجاد وقف‌های جدی پیدا کرده و مسئله وقف را جدی تر گرفته است.

 
وی با بیان این که مسئولان به وقف و اوقاف توجه بیشتری دارند و این مقوله را در برنامه‌ها و جلسات خود جدی‌تر می‌گیرند، افزود: این مهم نشان دهنده افزایش حساسیت‌ها به این حوزه است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، گفت: توجه به مقوله وقف به خودی خود می‌تواند بزرگترین کمک برای حاکمیت و دولت باشد و آثار و برکات بسیار زیادی به دنبال داشته باشد.
 
زارع‌زاده در ادامه با بیان این که از شنبه چهارم آبان تا دوشنبه ۱۳ آبان به نام دهه وقف نامگذاری شده تصریح کرد: هر یک از روزهای این دهه با نامی در ارتباط با این سنت حسنه در نظر گرفته شده است.
 
این مسئول با اشاره به این که روز نخست این دهه به عنوان وقف بهره وری موقوفات و رونق تولید است بیان کرد: سه طرح بازآفرینی شهری با اعتبار دولتی ۱۴۵ میلیارد ریال به مساحت ۱۷ هزار و ۲۹۲ متر مربع شامل احیا و بازسازی حسینه شاه طهماسب و بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل با مشارکت شهرداری و یک طرح صنایع دستی در مهریز در این روز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: مساحت عرصه موقوفات در دست اقدام استان یزد ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۷۲ هزار متر مربع است.
 
وی تعداد این طرح‌ها را ۱۳ مورد دانست و تصریح کرد: برای این طرح‌ها در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
 
زارع‌زاده با بیان این که موقوفات به ویژه در حوزه‌های ابنیه تاریخی زمینه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی هستند عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در ابنیه تاریخی از جمله حمام‌ها، کاروان‌سراها و قلعه‌های تاریخی علاوه بر سوددهی بالا، زمینه ایجاد اشتغال و حفظ میراث فرهنگی را هم به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، حوزه‌های کشاورزی و دام‌های پر تولید هم در استان یزد از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این که سنددار کردن موقوفات یکی از اقداماتی است که در اوقاف پیگیری می‌شود و استان یزد جزو پنج استان برتر کشور در این حوزه است گفت: امسال ۸۵۶ جلد سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..