املاک با اسناد قدیمی یزد در سال آینده هیچ گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: با توجه به اتمام زمان اجرای قانون حدنگار(کاداستر) و تبدیل سندهای قدیمی به تک برگ از سال آینده به املاک دولتی و شخصی با سندهای قدیمی خدمات داده نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی کریمی  اظهار داشت: ادارات و اشخاصی که سندهای خود را تک برگ نکرده باشند از سال آینده هیچ‌گونه خدماتی از دستگاه‌ها دریافت نمی‌کنند.

 
وی با بیان اینکه وضعیت اجرای طرح کاداستر در شهرها نسبت به روستا بهتر است، افزود: در روستاها و اراضی کشاورزی با توجه به اینکه امسال، سال پایانی اجرای قانون حد‌نگار است واقعا عقب هستیم به گونه‌ای که پیشرفت در این بخش حدود ۴۰ درصد است در حالی که در شهرها حدود ۹۰ درصد رسیده است.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد اضافه کرد: از سوی دیگر بخش‌هایی که به علت کسری اعتبار، اجرای طرح در آنها صورت نگرفته با توجه به پایان زمان اجرای قانون، همچنان باقی است که امیدواریم با همت مسئولان، اعتبار لازم تخصیص داده شود.
 
 
کریمی تأکید کرد: با اجرای طرح کاداستر بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد از ورودی‌های مراجع قضایی کاهش می‌یابد و از تعارضات، تداخلات یا زمین‌خواری‌ها نیز جلوگیری می‌شود به همین دلیل امیدواریم عزم جدی برای اجرای قانون حدنگار ایجاد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در قالب این قانون تمامی سطوح کشور، تثبیت می‌شود و تمام ادارتی که به شکلی دارای حقوقی هستند می‌توانند این حقوق را در قانون حدنگار لحاظ کنند، مثلا قید کردن حریم فیبرنوری، شبکه‌های آب و برق و گاز و حتی جاده‌ها و ممانعت از ساخت و ساز ملک در محدوده آنها بخشی از شرایط این طرح است.
 
به گفته این مسئول در این رابطه تعاملات خیلی خوبی با دستگاه‌ها داشتیم و با تثبیت این اطلاعات، در صدور اسناد اشخاص یا دولت مدنظر قرار گرفته است ولی در صورت ثبت تمام این حقوق از بسیاری از مشکلات در این بخش جلوگیری می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..