مردم یزد به اجرای طرح پزشک خانواده توجه بیشتری داشته باشند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد مردم یزد به اجرای طرح پزشک خانواده توجه بیشتری داشته باشند، گفت: عضویت در بیمه سلامت برای دهک‌های اول تا سوم رایگان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به هفته بیمه سلامت اظهار داشت: یکی از الزامات و ضروریات شهروندان هر کشور و هر شهری بحث بیمه‌های اجتماعی است.

 
وی مهمترین بیمه‌های اجتماعی را بیمه‌های درمان و سلامت دانست و افزود: اهمیت این موضوع به دلیل عدم خبر دادن بیماری است و در مواقع ضروری بدن انسان نیاز به درمان‌های خاصی دارد و بیمه‌ها شکل گرفتند که اگر فردی با مشکل بیماری مواجه شد، دغدغه درمان به لحاظ مالی نداشته باشد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به بیمه درمان داشته و در دولت‌های مختلف کارهای خوبی انجام گرفت به ویژه در دولت‌های دهم و یازدهم طرح بیمه سلامت همگانی مطرح شد و همه آحاد جامعه که بیمه درمانی نداشتند می‌توانستند از این خدمت استفاده کنند.
 
دریجانی بیان کرد: در سال ۹۳ که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برای عضویت افراد فاقد بیمه در بیمه سلامت صورت گرفت، توجه کاملی انجام نشد و مشاهده می‌شد افرادی با مشکل بیماری روبرو هستند ولی نهایتا به دلیل عدم ثبت نام در بیمه سلامت با مشکل مواجه شدند.
 
وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: ما برای هر کاری از اهل فن مشورت می‌گیریم ولی متاسفانه در حوزه درمان و سلامت خودمان اقدام و تصمیم می‌گیریم که به چه پزشکی مراجعه کنیم و خدمات دریافت کنیم که این کار درست نیست.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد‌: اگر ما از بین پزشکان حاضر در استان که الحمدالله تعداد آنها هم زیاد است یک نفر را به عنوان پزشک مشاور و معتمد انتخاب کنیم، یک شرایط درمانی و سلامتی را این پزشک در جریان قرار می‌گیرد و می‌تواند کمک بسیار خوبی به ما در هنگام بیماری کند.
 
دریجانی این موضوع  را به ویژه در ارتباط با بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار مهم دانست و ادامه داد: در صورتی که بیماری‌های صعب‌العلاج زود تشخیص داده شوند بسیار راحت‌تر درمان می‌شوند و پزشک معتمد در این موضوع نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
 
وی عنوان کرد: افرادی که از هیچ بیمه درمانی برخوردار نیستند از امروز اقدام به مراجعه و انتخاب بیمه درمانی کنند تا در مواقع ضروری بتوانند از خدمات درمانی این بیمه‌ها بهره‌مند شوند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: بر اساس تبصره الف ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه، بحث بیمه درمان در کشور اجباری و آیین‌نامه آن توسط دولت تدوین شده و از طریق بیمه سلامت جنبه عملیاتی پیدا کرده و از آبان ماه امسال، بحث بیمه درمان از جمله بیمه شخص ثالث اجباری و الزامی است.
 
دریجانی خاطرنشان کرد: در این قانون برای کسانی که به لحاظ مالی توانایی لازم را ندارند بر اساس دهک‌های اول تا سوم، می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند و برای همیشه از خدمات بیمه درمان بهره‌مند شوند.
 
 
 
منبع:خیرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..