رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد:

دهمین دانشکده فنی و حرفه ای استان یزد در بافق راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از راه اندازی دهمین دانشکده فنی و حرفه ای استان یزد در شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسید حیدر میرفخرالدینی، درنشستی خبری با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در حال حاضر ۹ دانشکده فعال در مناطق مختلف استان دارد، اظهار داشت: دهمین دانشکده نیز به زودی در شهرستان بافق راه اندازی می شود و بر اساس پیش بینی های انجام شده، از مرکز از ترم بهمن امسال دانشجو می پذیرد.

 
وی بیان کرد: با راه اندازی این دانشکده هم از شهرستان بافق و هم شهرهای اطراف استان کرمان، متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این دانشکده خواهند بود ضمن اینکه رشته های این دانشکده متناسب با معدن خواهد بود.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد تاکید کرد: این مرکز ویژه پسران است و هشت رشته برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته شده است.
 
میرفخرالدینی در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال بی نظیر مردم از دانشگاه های فنی و حرفه ای و تغییر نگرش آنها در مورد این دانشگاه ها خبر داد و یادآور شد: پیش از این مردم گرایش به تحصیل فرزندان خود در رشته های اسم و رسم دار داشتند اما امروز تمایل به تحصیل در رشته هایی دارند که آینده شغلی آنها مطمئن است.
 
وی با بیان اینکه امسال تعداد ورودی های مهرماه دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است، اظهار داشت: در سالهای قبل ۸۰ درصد دانشجویان غیربومی و ۲۰ درصد بومی بودند اما امسال نیمی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بومی هستند و این نشان از تغییر نگرش مردم یزد دارد.
 
میرفخرالدینی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دختران متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند، افزود: به دلیل کمبود مراکز دختران، امکان پذیرش آنها فعلا وجود ندارد اما رویکرد ما، توسعه مراکز دختران است.
 
وی در مورد خوابگاه نیز بیان کرد: امسال به رغم افزایش دو برابر تعداد دانشجویان، مشکل جدی در زمینه تامین خوابگاه نداریم و کمبودهایی هم که در زمینه خوابگاه دختران وجود داشت، با امضای تفاهمنامه ای با دانشگاه آزاد یزد و استفاده از ظرفیت مازاد آنها حل شد.
 
میرفخرالدینی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد ۱۸ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خبر داد و عنوان کرد: ۶۵ کد رشته کارشناسی و بقیه کاردانی است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..