کنجد برخی شیرینی‌های یزد‌‌ فاقد هرگونه استاندارد ملی است

مدیرکل استاندارد یزد گفت: در این استان، تولید برخی از محصولات و صنایع دستی قدمت چند صد ساله دارد و مواردی نظیر شیرینی‌های یزدی، فرآورده‌های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند‌.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، محمد‌رضا زارع در حاشیه برگزاری نشست "میز محصولات کنجدی" در محل سازمان صمت استان، افزود: تولید فرآورده‌های کنجدی از دیر باز در استان یزد آغاز شده ‌و به دلیل تقاضای روزافزون مصرف کنندگان‌، شاهد افزایش فزاینده مراکز تولید این محصولات هستیم.

 
وی ادامه داد: از آن جایی که هدف از برگزاری "میز محصولات کنجدی"بررسی موانع و مشکلات تولید، واردات و صادرات این حوزه است، از نظر کارشناسان استاندارد یزد و با توجه درخواست بسیاری از تولید کنندگان، استانداردسازی فرآورده‌های کنجدی، از جمله راه‌های پیش رو، در جهت ساماندهی بازار این محصولات است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: در این استان، تولید برخی از محصولات و صنایع دستی قدمت چند صد ساله دارد و مواردی نظیر شیرینی‌های یزدی، فرآورده‌های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند‌.
 
مدیر‌کل استاندارد یزد تصریح کرد‌: از آن جایی که‌، برای تدوین استاندارد محصولات گفته شده‌، منابع خارجی و بین المللی وجود ندارد، شروع و ادامه فرآیند تدوین آن‌ها‌، به شکل تحقیق محور است و از تمامی محققین، اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، تدوین گران، اتحادیه‌های صنفی و مسئولین مربوطه می‌خواهیم در تحقق این امر ما را یاری نمایند.
 
زارع گفت: نبود جایگاهی مناسب برای فرآورده‌های کنجدی در شهر جهانی یزد، ازجمله مشکلات پیش رو‌ی استان است، که طبق صحبت‌های مطرح شده در نشست "میز محصولات کنجدی" با ایجاد زمینه‌های لازم برای به نمایش گذاشتن آن‌ها و بازدید توریست‌ها از واحدهای تولید فرآورده‌های کنجدی، می‌توان نسبت به برداشتن مشکل موجود از سر راه اقدام کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..