طرح شیرین‎سازی و انتقال آب از دریای عمان به یزد در انتظار سرمایه‎گذار

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: طرح تخصیص آب از دریای عمان اکنون در مرحله فراخوان برای جذب سرمایه‎گذار است و تاکنون هفت سرمایه‌گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده‎اند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدمهدی جوادیان‎زاده» با بیان این که طرح تخصیص آب از دریای عمان در این رابطه افزود: جذب سرمایه‎گذار در این طرح بسیار حائز اهمیت است که درهمین راستا کمیته راهبردی انتقال آب از دریا، فراخوان جذب سرمایه‎گذار را پیگیری می کند.

 
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری نتیجه ملموسی از برآورد هزینه‎ها، طول مسیر و سایر مشخصات فنی و مالی طرح بدست آید.
 
جوادیان‎زاده انجام این گونه طرح‎های بزرگ را مستلزم حضور سرمایه‎گذارانی که توانایی انجام این گونه طرح‎ها را داشته باشند، دانست.
 
مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که استان یزد از استان‌های واقع در منطقه خشک کشور با متوسط بارندگی ۹۰ میلی‎متر در سال است و از ۱۹ دشت تحت تولی استان، ۱۶ دشت ممنوعه یا ممنوعه بحرانی اعلام شده، امکان تامین آب مورد نیاز صنعت و خدمات از منابع آبی زیرزمینی با مشکل جدی مواجه است.
 
وی گفت: در چنین شرایطی طبیعتاً رویکرد استان برای سال‌های آتی باید بر محور تامین آب از منابع خارج از استان باشد که یکی از این منابع قابل دسترس، طرح شیرین‎سازی و انتقال آب از دریاست.
 
وی بیان کرد: البته این گونه طرح‎ها که قیمت تمام شده آب در مقایسه با قیمت موجود آن، بسیار بالا است فقط برای صنایع و خدمات توجیه اقتصادی دارد که توانایی پرداخت هزینه‎های مربوطه را داشته باشند.
 
جوادیان‌زاده در پایان تصریح کرد: از آنجا که جهت‎گیری استان در بخش معادن مبنی بر جلوگیری از خام‎فروشی است، بدیهی است بخش صنعت و معدن استان شرایط لازم را برای استفاده از این آب دارد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..