رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد:

رویکرد اصلی دانشگاه توسعه مراکز دختران است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دختران متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود مراکز دختران، امکان پذیرش آنها فعلا وجود ندارد اما رویکرد ما، توسعه مراکز دختران است.

به گزارش یزدی نیوز "سیدحیدر میرفخرالدینی" ‌ظهر دوشنبه ۲۹ مهرماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان با اشاره به اینکه تمام فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد جذب بازار کار می‌شوند، گفت: تعداد دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌استان یزد به ۱۰ دانشکده رسیده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: هدف از این توسعه، توسعه صرفا کمی نیست و دلیل اصلی ما برای توسعه، این است که فارغ‌التحصیلان ما بیکار نیستند و درصد بالایی از آنها جذب بازار کار می‌شوند.
وی افزود: تمام تلاشمان این است که با حفظ کیفیت و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تا جایی که در توان داریم به جامعه کمک کنیم و به همین دلیل پا را فراتر از مقطع کارشناسی نگذاشته ایم.
میرفخرالدینی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دختران متقاضی تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای استان هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود مراکز دختران، امکان پذیرش آنها فعلا وجود ندارد اما رویکرد ما، توسعه مراکز دختران است.
این مقام مسئول هدف این دانشگاه را تربیت فارغ‌التحصیلان ماهر دانست و گفت: درحال حاضر نیاز اصلی استان چنین فارغ‌التحصیلانی است که بتوانند به کارآفرینی هم بپردازند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه در کل کشور دانشگاه‌ها با کاهش تعداد دانشجو روبرو هستند، ‌ادامه داد: اما دانشگاه فنی و حرفه‌ای با افزایش تعداد دانشجو روبرو بوده است.
وی افزود: ۹ ‌مرکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای تا سال قبل داشتیم که با اضافه شدن مرکز بافق، تعداد دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد به ١٠ مورد رسیده است و همه این دانشکده ها زیرنظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فعالیت دارند.
میرفخرالدینی از جذب حداکثری دانشجو و استقبال جوانان یزدی از دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ورودی دانشجویان جدید‌الورود این دانشگاه از ۴۲۰۰ نفر گذشته که این نکته بسیار مهمی است.
این مقام مسئول گفت: چهار سال قبل ۸۰ درصد دانشجویان ما غیر بومی بودند ولی ‌درحال حاضر این مقدار به ۵۰ درصد رسیده است و نیمی از دانشجویان ما را یزدی‌ها تشکیل می‌دهند که نشان دهنده تغییر نگرش به رشته‌های تحصیلی دانشگاه از سوی جوانان استان است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اولویت اول و خط قرمز این دانشگاه را حفظ کیفیت آموزشی دانست و ادامه داد: ١٨ رشته دانشگاهی به رشته های موجود اضافه شده و درحال حاضر کد رشته‌های دایر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای  استان یزد به ۱۵۴ رشته رسیده است.
میرفخرالدینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما ظرفیت هر رشته را کاهش داد‌ه ایم و از ۶۰ به ۳۵ نفر رسانده ایم تا زیرساخت‌های این دانشگاه بتواند جوابگوی افزایش اقدامات صورت گرفته به لحاظ کیفیت آموزشی را بدهد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..