در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

رکوردزنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد در جذب ورودی‌های جدید

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از رشد 100 درصدی ورودی های جدید این دانشگاه که بیانگر استقبال جامعه از رشته‌های مهارتی است خبر داد و این رشد را رکوردی برای این دانشگاه در استان یزد دانست.

به گزارش یزدی نیوز«سیدحیدر میرفخرالدین» در نشست با خبرنگاران با تاکید بر این که توسعه در این دانشگاه نسل سوم را کورکورانه و کیفی دنبال نمی‌کنیم، اظهار کرد: این سیاست بنا به تاکید بر مهارت‌آموزی دانشجویان با عنایت به این که تقریباً تمام فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، مورد اهتمام است.

 
وی وی با بیان این که در همین راستا نیز پای خود را فراتر از رشته‌های کاردانی و کارشناسی نگذاشته‌ایم، گفت: خوشبختانه با وجود این که سایر دانشگاه‌ها با چالش کاهش دانشجو مواجه هستند، این دانشگاه در سال جاری افزایش ۱۰۰ درصدی ورودی‌های جدید را داشته است.
 
میرفخرالدین جمعیت کنونی دانشجویان این دانشگاه را قریب ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ورودی امسال دانشگاه بالغ بر ۴۲۰۰ دانشجوی جدید بوده که رکوردی برای یک دانشگاه‌ در استان محسوب می‌شود.
 
وی این استقبال را بیانگر تغییر نگرش جامعه از رشته‌های تئوری به رشته‌های مهارتی دانست و گفت: افزایش سهم دانشجویان بومی دانشگاه به ۵۰ درصد از مجموع کل دانشجویان نیز نشان می‌دهد که این تغییر نگارش به خوبی در بین مردم استان نیز ایجاد شده است.
 
به گفته وی، خوشبختانه همین موضوع نیز باعث شده که با وجود پذیرش بالای دانشجو از نظر تامین خوابگاه با مشکلی مواجه نشویم چرا که نیمی از دانشجویان، بومی استان هستند.
 
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان دارای ۹ دانشکده است و به تازگی نیز دانشکده بافق نیز به این دانشگاه واگذار شده که امیدواریم در بهمن ماه امسال استقبال خوبی را از دانشجویان منطقه در بخش پسران شاهد باشیم.
 
میرفخرالدین با اشاره به سهم ۳۰ درصدی جمعیت دانشجویان دختر این دانشگاه، گفت: با توجه به این که تنها دو دانشکده استان به دختران اختصاص دارد امیدواریم در آینده شاهد توسعه این بخش نیز باشیم.
 
وی از افزوده شدن ۱۸ رشته جدید به کدرشته های این دانشگاه نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای یزد دارای ۱۵۴ کدرشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی است و از دانشگاه‌های دارای تنوع بالای رشته در کشور محسوب می‌شود، ضمن این که ظرفیت رشته‌های دانشگاه نیز از ۶۰ نفر به ۳۵ نفر کاهش یافته است.
 
وی همچنین به جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون ۵۰ عضو هیات علمی با این دانشگاه همکاری دارند.
 
این مسئول در پایان با اشاره به فعالیت ۲۱۵ کارگاه و آزمایشگاه ذیل این دانشگاه، یکی از طرح‌های در دست اقدام این دانشگاه را طرح تجهیز برند ملی ذکر و در این باره تصریح کرد: براساس این طرح صنایع و دانشگاه از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های یکدیگر بهره‌برداری متقابل خواهند داشت و این در حالی است که اجرای کامل این طرح در شرایط تحریم ها بسیار راهگشا برای رفع مشکلات صنایع خواهد بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..