استاندار یزد:

جشنواره ساباط محفلی برای نمایش هنرمندانه یزد است

استاندار یزد با صدور پیامی به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد محفلی مؤثر برای نمایش هنرمندانه شهر یزد است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در پیامی به دبیرخانه جشنواره ملی ساباط یزد اظهار داشت: سینما از ابتدا نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه به عنوان یک رسانه، نقش مهمی را در انتقال پیام فرهنگ ملل مختلف ایفا کرده و همواره خود را به عنوان یک ابزار اثرگذار در گفتگو میان فرهنگ‌های گوناگون، با زبان هنر فاخر مطرح کرده ‌است.

 
وی افزود: این میراث ارزشمند جهانی، عظمتی سترگ را در فرهنگ غنی مردمان سختکوش و دانایش و معماری هنرمندانه و چشم‌نوازش، در آغوش خویش کشیده و جهان را به تعظیم در برابر این تاریخ متمدنانه واداشته است و سینما، به عنوان هنری فاخر و زبان شیوای فرهنگی، پلی اثرگذار در معرفی هر چه تمام‌تر و هنرمندانه‌تر این زیبای خفته در دامان کویر است.
 
طالبی در این پیام همچنین عنوان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط، با همت اهالی سینما و هنرمندان ایران عزیز، می‌تواند محفلی موثر برای گام نهادن بیشتر هنرمندان در راه شناساندن عناصر باشکوه فرهنگی، اجتماعی و معماری یزد باشد و زمینه را برای برپایی یک رویداد ارزنده هنری با هدف جلوه‌نمایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزنده این میراث جهانی فراهم آورد. 
 
وی در این پیام اظهار امیدواری کرده است: نخستین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط، همچون جوانه درختی پربار، راه را برای نمایش هنرمندانه یزد، در همه ابعادش، در سطح کشور و سایر عرصه‌های بین‌المللی فراهم آورد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..