نیکوکاران یزدی ۴۸ میلیارد ریال زکات دادند

معاون کمیته امداد استان یزد گفت: مردم نیکوکار استان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۴۸ میلیارد ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند.

به گزارش یزدی نیوزغلامرضا مشعل چی با بیان اینکه ۳۵۷ عامل افتخاری و ۲۱۲ مبلغ زکات برای ترویج این فریضه الهی با کمیته امداد همکاری دارند، اظهار داشت: مردم نیکوکار استان یزد طی شش‌ماهه نخست امسال ۴۸ میلیارد ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که ۸۴ درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و ۱۶ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

 
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از زکات اختصاص‌یافته در بخش محرومان برای معیشت آنان هزینه شد، افزود: ۲۷ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت، مرمت و بازسازی منازل محرومان، ۱۰ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و ۱۳ درصد برای کمک به هزینه درمانی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت طی شش‌ماهه نخست سال ۹۸  اختصاص یافت.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد افزود: ۱۹ میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری‌ شده در قالب زکات مستحبی و ۲۹ میلیارد ریال زکات واجب بوده است.
 
وی بیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند افزود: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌ شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.
 
مشعل چی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های موفق و مورد تایید در حوزه زکات، شجره طیبه است گفت: در این طرح کشاورزان با نیت انفاق و کمک به نیازمندان، محصول یک یا چند درخت خود را برای مدت معین در اختیار دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد قرار می‌دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..