ترویج کتاب‌خوانی در موکب دانایی ابرکوهی‎ها در کربلا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه در یزد از فعالیت‎های کتابخوانی در موکب خدام الحسین ابرکوه در کربلا که به موکب دانایی نام گرفته است، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا بصیری» در این باره تصریح کرد: با فرارسیدن اربعین حسینی و همزمان با دیگر موکب‎های مستقر در کربلا ، موکب خدام الحسین ابرکوه با نام موکب دانایی علاوه بر استقبال از زائرین اباعبدالله الحسین(ع)، فعالیت‎های کتابخوانی مانند معرفی، مطالعه و اهدای کتاب را انجام می‌دهد.

 
وی افزود: این برنامه در راستای اجرای برنامه‎های کتابخوانی به منظور شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران و برای اولین بار توسط موکب خدام الحسین(ع) ابرکوه برگزار شده است.
 
بصیری یادآور شد: سال گذشته ابرکوه جزو ۲۰ شهر برگزیده در حوزه کتابخوانی در طرح پایتخت کتاب ایران معرفی شد که امیدواریم در سال جاری با اجرای طرح‎هایی مانند برپایی موکب دانایی در کربلا علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورا از طریق ترویج فرهنگ مطالعه، گامی موثر در بدست آوردن عنوان پایتخت کتاب ایران نیز برداریم.
 
«ابراهیم فلاح زاده» مسئول موکب خدام الحسین(ع) نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: به دلیل اهمیت موضوع فرهنگ عاشورایی و فرهنگ کتابخوانی ، امسال علاوه بر ارائه خدمات رفاهی و استقبال از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت‎هایی مانند معرفی کتاب و اهداء کتاب نیز در موکب خدام الحسین(ع) ابرکوه انجام می شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..