مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز:

۲۷۰ میلیارد ریال صرف احیای طرح‌های آبخیزداری یزد شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از هزینه‌کرد ۲۷۰ میلیارد ریال برای احیای طرح‌های آبخیزداری در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا آخوندی در نشست توجیهی ظرفیت سازی و توان افزایی دشت قطرم و شادکام شهرستان بافق اظهار داشت: امسال از محل صندوق توسعه ‌ملی ۲۷۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان اختصاص یافت .

 
وی بیان کرد: از این مبلغ تاکنون ۳۰ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های آبخیزداری و عملیات‌ بیولوژیکی و بیومکانیکی تخصیص داده شده است.
 
آخوندی از اجرای طرح ظرفیت‌سازی، توان‌افزایی و توانمندسازی در منطقه دشت قطرم و شادکام خبر داد و عنوان کرد: این طرح از شهریور ماه ‌جاری آغاز شده و به مدت یک سال برای تدوین سند توسعه ادامه دارد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد یادآور شد: برنامه ها و اقداماتی که در قالب این سند تدوین می‌شود در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
نیاز به مشارکت جدی مردم در اجرای طرح توان افزایی دشت قطرم و شادکام
 
رضا باقری، مجری طرح ظرفیت‌سازی، توان‌افزایی و توانمندسازی منابع طبیعی دشت قطرم و شادکام شهرستان بافق نیز در این نشست اظهار داشت: این پروژه با همکاری دانشگاه تهران در حال اجراست و نقش مردم در برنامه‌ریزی و مشارکت را پر رنگ‌تر می‌کند.
 
وی افزود: این طرح شامل آموزش، جلسات مداوم با تسهیل‌گران حرفه‌ای و بازدیدهای متعدد برای جوامع محلی است که سعی دارد با مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ریزی، حوزه آبخیز قطرم و شادکام را شفاف کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..