مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد:

همایش اربعین در شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعیین کننده دارد

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: همایش اربعین در شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعیین کننده ای دارد و یک تمرین ایمانی نیز برای جامعه مومنان به شمار می رود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مصطفی گرجی  با اشاره به جایگاه زیارت اربعین اظهار داشت: در روایتی از امام حسن عسکری (ع) آمده که یکی از علامات مومن، زیارت اربعین است و آنچه در زیارت اربعین رخ می دهد، حرکتی بر مدار ایمان است.

 
وی افزود: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می دهد، حرکت جمعی ایمانی و تمرین ایمانی جامعه مومنان است که در صورت‌بندی و آبادانی جامعه مسلمین و شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده ای دارد.
 
گرجی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای اربعین و تاثیر آن در فرایند تمدن اسلامی، کارکرد حُبّی است که در ساخت نظام مناسبات انسانی نقشی بی دلیل دارد زیرا اربعین وحدت اجتماعی بر پایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من‌ها و منیت‌ها رنگ می بازد و همگان به یک ما تبدیل می شوند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با  یادآوری جایگاه ارزشمند اربعین خاطرنشان کرد: روابط انسانی در اربعین نه بر اساس ملاک های دنیوی و معیارهای ملیتی و سیاسی، طبقاتی یا قبیله ای، بلکه بر محور یک امر متعالی و معنوی و محبوب به صورت نظام خادم و زائر شکل می گیرد و در نهایت یک شبکه اجتماعی مملو از عشق و محبت ساخته می شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..