استاندار یزد:‌

فلسفه وجودی قصه بیداری انسان هاست و نه ابزاری برای خوابیدن

استاندار یزد در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی با تاکید بر تاثیرگذاری قصه‌ها بر روشنگری جامعه و پرورش روحیات خلاق و نقاد در طول تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی، فلسفه وجودی ‌قصه را بیدار شدن انسانها عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" استاندار یزد در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد با تاکید بر جایگاه و اهمیت قصه و قصه گویی در جامعه، گفت: بعضی اوقات قصه برای خوابیدن ‌خوانده و نشر داده می‌شود، اما در واقع فلسفه وجودی قصه بیدار شدن انسان هاست.

وی با اشاره به اینکه قصه ابزار هنری زیبا و بسیار لطیفی است که می‌تواند انسان‌ها را بیدار کرده و آنها را به حرکت وادارد، ‌ادامه داد: اگر ما به فرهنگ اصیل خود بازگردیم از جایگاه قصه در نقد، بیان واقعیت‌ها و تربیت فرزندان آگاه می‌شویم و مشاهده می‌کنیم قصه‌ها در طول تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی بر روشنگری جامعه و پرورش روحیات خلاق و نقاد تاثیرگذار بوده اند.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه قصه باید رسالت خود در روشنگری جامعه و تربیت کودکان را ایفا کند، ‌افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان باید سرمایه‌گذاری مناسبی بر امر قصه و قصه گویی داشته باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: باید از این نگاه تک بعدی که قصه یک سرگرمی است و بخواهیم با آن به عنوان یک ابزار سرگرمی رفتار کنیم فاصله بگیریم تا بتوانیم از فلسفه وجودی آن بهتر و بیشتر بهره‌مند شویم.
طالبی در پایان سخنان خود گفت: در صورتیکه سرمایه‌گذاری ما با این نگاه صورت گیرد می‌توانیم امیدوار باشیم که قصه‌ها جایگاه واقعی خودشان را در جامعه پیدا کنند‌ و به تربیت انسان هایی توسعه مدار منجر شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..