شناسایی نقاط سیل خیز در یزد

۳۰ نقطه سیل خیز و حادثه خیز در شهرستان یزد شناسایی شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون مدیریت بحران استانداری یزد در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد گفت: در بارندگی‌های ابتدای سالجاری، ۳۰ نقطه سیل خیز و حادثه خیز در شهرستان یزد شناسایی شد.

شناسایی نقاط حادثه خیز در یزدمحمدرضا یاوری افزود: موضوع حذف نقاط سیل خیز شناسایی شده، از طریق دستگاه‌های مرتبط به خصوص آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل استان و شهرداری‌های مناطق مختلف یزد در حال پیگیری است.
وی با اشاره به  اینکه ۵۴ کیلومتر سیل بند در چهارقطعه، در اطراف شهر یزد وجود دارد، گفت: به جز دو سیل بند قطعه چهار و منطقه پارک کوهستان که در حال بازنگری و اجرای طرح جدید برای آن‌ها هستیم، دو قطعه سیل بند دیگر از نظر جلوگیری از ورود سیل مناطق بالا دست به داخل شهر یزد مشکلی ندارند.
فرماندار یزد هم در این نشست گفت: ساماندهی و احیای مسیل های مرکزی یزد اولویت اول دستگاه های شهرستان قرار دارد و دستگاه های مربوطه باید در آزادسازی ها و جابجایی تاسیسات و تجهیزات همکاری کنند.
سید محمد رستگاری به اقدامات انجام شده به منظور آمادگی شهرستان یزد در فصل های پربارش پرداخت و افزود: در این زمینه، طرح جامع دفع آب های سطحی را مدنظر داریم.
وی گفت: در این طرح حفر چاه های جذبی در سطح معابری که هرسال همزمان با بارش های پاییزی و زمستانی برای شهروندان مشکلاتی ایجاد می کنند، انجام می شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..