اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد انتخاب شدند

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد در جلسه ای به منظور انتخاب اعضای جدید معرفی شدند.

به گزارش یزدی نیوز، با پایان دوره دو ساله عضویت اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد، جلسه انتخاب اعضای جدید جهت صدور حکم عضویت در هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان یزد برگزار شد.

 
غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست انتخاب اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: قانون برای جرائم مطبوعاتی شرایط خاصی را قائل شده ‌تا در رسیدگی به این گونه جرائم، حضور هیئت منصفه و ارائه نظرات و پیشنهادات آنان که از میان اقشار و صنوف مختلف انتخاب می‌شوند تلطیف کننده و تعدیل کننده نظر و رأی دادگاه باشد.
 
وی افزود: این گونه جرائم در دادگاه کیفری استان و با حضور سه قاضی رسیدگی می‌شود که این مسئله نشان از اهمیت موضوع و نگاه خاص قانون‌گذار به اینگونه جرائم دارد.
 
دهشیری عنوان کرد: از آنجا که اصحاب رسانه انعکاس دهنده تفکرات جامعه هستند و شاید جرم‌های انجام شده با نیات شرافتمندانه شکل گرفته باشد، قانونگذار رسیدگی به جرائم آنان را با حضور اعضای هیئت منصفه پیش‌بینی کرده تا قضات این دادگاه قبل از صدور رأی، نظرات مشورتی اعضای هیئت منصفه که از صنوف مختلف هستند را اخذ کند.
 
در دوره جدید، رسیدگی به جرائم سیاسی نیز با حضور اعضای هیئت منصفه انجام می‌شود و قضات دادگاه کیفری در رسیدگی به جرائم سیاسی نیز باید اعضای هیئت منصفه را جهت حضور در دادگاه دعوت کنند.
 
گفتنی است؛ اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد پس از صدور حکم مسئولیت از سوی نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور، معرفی می‌شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..