یادواره شهدای مرزبان در یزد برگزار شد

یادواره شهدای مرزبان بمناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) در دانشکده فنی حضرت رقیه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «سعید عزیزی» روانشناس و مشاور خانواده در این مراسم که با حضور جمعیت کثیری از دانشجویان برگزار شد، به شیوع پرخاشگری در جامعه اشاره کرد و گفت: تحریک‌ها و فشارهای عصبی عوامل بروز پرخاشگری افراد جامعه است با این تفاوت که تحریک‌های عصبی در اثر عوامل محیطی اتفاق می‌افتد و غالباً مقطعی است ولی فشارهای عصبی ناشی از وضعیت درون خود انسانهاست.

 
وی یکی از مهمترین عوامل بروز تحریک‌های عصبی به ویژه در بین خانواده‌ها را تذکرهای مداوم والدین به فرزندان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که کارشناسان دو مرتبه تذکر را موثرترین حالت تذکر دادن بیان می‌کنند.
 
عزیزی یکی از دیگر از عوامل مبتلا به جامعه امروز که منجر به بروز تحریک‌های عصبی در افراد می‌شود را امواج سینوسی مانند موسیقی‌های غیرهارمونیک ذکر کرد و گفت: متاسفانه ۹۶ درصد موسیقی رسانه‌های جهان از نوع غیرهارمونیک است که ابداعی فراماسون علیه جوامع شرقی است و از آن به عنوان جنگ نرم نیز یاد می‌کنیم.
 
وی از موسیقی‌های متال، راک، هیپ‌هاپ و جاز و غیره به عنوان انواع موسیقی‌هی غیرهامونیک یاد کرد و گفت: گوش دادن مداوم این موسیقی‌ها منجر به تحریک‌ عصبی افراد می‌شود و متاسفانه این در حالی است که شاهد رسوخ آن در برخی مداحی‌ها و عزاداری‌های جوانان کشورمان هستیم.
 
این مشاور خانواده در ادامه نیز به عوامل موثر در ایجاد فشارهای روانی اشاره و از مهمترین آنها  استرس‌های اقتصادی، عاطفی و استرس از آینده و چشم و هم‌چشمی و مقایسه کردن‌ها را نام برد.
 
در این مراسم که با حضور فرزند شهید مدافع وطن پاسدار «علی اکبر قبادپناه» از شهدای حادثه تروریستی زاهدان و اجرای سرودتوسط گروه فجر جاوید برگزار شد، از فعالان اردوهای جهادی این مرکز آموزشی تجلیل شد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..