در 6 ماهه نخست امسال انجام شد؛

توزیع بیش از ۱۰ هزار لیتر انواع سموم در بین کشاورزان یزدی

مدیر کل تعاون روستایی استان یزد از توزیع قریب 10 هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی و آلی و زیستی و بیش از 10 هزار لیتر انواع سموم در بین کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«یدالله جوادپور» اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان در شش ماهه نخست امسال بیش از ۹۰ هزار و ۲۱۱ تن انواع نهاده‎های دامی نظیر سبوس، جو، ذرت دانه‎ای، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنسانتره دامی خریداری و میان تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان توزیع کرده است.

 
وی در ادامه گفت: دراین مدت بیش از یک هزار تن انواع بذور گندم و جو به تفکیک بذر گندم رقم‎های سیوند، نارین، طلایی، سارنگ، بهاران، سیستان و برزگر و بذر جو رقم‎های نصرت، مهر طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده نیز توسط اتحادیه تعاونی‎های تولید استان و تحت نظارت  تعاون روستایی خریداری و بوجاری شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.
 
مدیر کل تعاون روستایی استان همچنین تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری قریب ۱۰ هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی و آلی و زیستی و بیش از ۱۰ هزار لیتر انواع سموم تأمین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.
 
جوادپور در پایان یادآور شد: شبکه تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید استان یزد با عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در اقصی نقاط استان در قالب  102 تعاونی و اتحادیه روستایی، کشاورزی، تولید و زنان با سرمایه‎ای قریب ۲۱۹ میلیارد ریال و ذخیره قانونی‎ بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال تحت نظارت تعاون روستایی استان در خصوص تامین و توزیع انواع نهاده‎های دامی و کشاورزی مورد نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان فعالیت دارد. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..