عضو شورای شهر یزد:

منتظر پاسخگویی شهرداری یزد در زمینه گزارش مغایرت‌ هستیم

عضو شورای شهر یزد گفت: منتظر پیگیری و پاسخگویی شهرداری در زمینه مغایرت‌ درآمد و هزینه‌ها و به دنبال آن ارائه گزارش به مردم یزد هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، ونوس عامری، در نشستی خبری با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری یزد ۶۶۰ میلیارد بود که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد آن جاری بود و ۶۴۰ میلیارد تومان آن وصول شد.

 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ نیز به دلیل اینکه سال اقتصادی خوبی نداشتیم، برای اولین بار دو بودجه به صورت کاملا علمی نوشته شد، افزود: یک بودجه واقع بینانه و ۶۵۰ میلیارد تومانی و یک بودجه نیز خوش بینانه و ۹۱۴ میلیارد تومانی نوشته شد.
 
عامری با اشاره به مغایرت درآمد و هزینه در شهرداری یزد عنوان کرد: نامه ای با امضای قائم معاون مالی شهرداری به شورا ارسال و میزان مغایرت ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مغایرت یک امر طبیعی است و رخ می دهد اما باید صورت مغایرت در فواصل نزدیک گرفته شود به عنوان مثال در بانکها که گردش مالی زیاد است، صورت مغایرت هر روز گرفته می شود و در بقیه موارد حداقل باید ماهی یک بار صورت این اقدام انجام شود.
 
عامری بیان کرد: این در حالی است که اولین گزارش صورت مغایرت شهردار یزد مربوط به سال ۹۳ بود که این رقم ۳۵ میلیارد تومان بود و در سال ۹۴ به ۸۸ میلیارد تومان رسید.
 
وی با اشاره به اینکه یک سال طول کشید تا شهرداری در این زمینه پاسخ دهد، تصریح کرد: یک ماه پیش فاوا لیستی از چک های شهرداری به شورا ارائه کرد که فقط شماره های چک و ارقام آنها مشخص است و هیچ اطلاعات دیگری در دست نیست.
 
عامری ادامه داد: هیچ مستندی در این زمینه وجود ندارد و دو ماه به شهرداری وقت داده شد که بر اساس لیست ارائه شده، تکلیف مغایرت را مشخص کند تا بتوانیم به مردم گزارش دهیم ضمن اینکه تکلیف ۱۶ میلیارد تومان از این مغایرت کاملا نامعلوم است و حتی در فاوا نیز نشانه ای از آن وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: تا زمانی که شهرداری در این زمینه پاسخی ندهد، نمی توانیم به مردم گزارشی بدهیم اما همه تلاش ما این است که به زودی گزارش شش ماه اول سال را اعلام کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..