تنها پارک ملی یزد در حصار زنجیره انسانی حامیان محیط زیست

همزمان با یادمان «پدر پارک ملی سیاه‌کوه»، جمعی از حامیان محیط زیست در حرکتی خودجوش با تشکیل زنجیره انسانی در تنها پارک ملی استان یزد، آمادگی خود را برای حفاظت از محیط زیست و گونه‌های نادر این منطقه اعلام کردند.

به گزارش یزدی نیوز جمعی از حامیان محیط زیست استان یزد به منظور گرامیداشت یادمان اولین سال درگذشت دکتر «محمدرضا اقبالی» که به پدر پارک ملی سیاه‌کوه در اردکان مشهور است، اولین زنجیره انسانی محیط زیستی این شهرستان را در این پارک ملی تشکیل دادند.

 
در این مراسم که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان اردکان، میبد و یزد برگزار شد، این حامیان محیط زیست آمادگی خود را برای حفاظت از گونه‌های حیوانی و در حال انقراض این پارک ملی اعلام کردند.
 
از گونه‌های جانوری منطقه پارک ملی سیاه‌کوه اردکان می‌توان به آهو، جبیر، یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، شاه روباه، شغال، گرگ، کفتار، تشی، بالابان، دلیجه، عقاب طلایی، کبک تیهو، هوبره، زاغ بور، مار شتری و افعی شاخدار اشاره کرد.
 
مهمترین گونه‌های گیاهی این منطقه نیز می‌توان گز، تاغ، بنه، بادام کوهی، گون، درمنه، قیچ، اسکنبیل، پرند، شور، اشنان، آویشن شیرازی، هزار خان، کلاه میرحسن و ریش بز را نام برد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..