۲ هزار سند تاریخی به موزه وزیری یزد اهدا شد

رئیس کتابخانه و موزه وزیری یزد از اهدای ۲ هزار سند ارزشمند به این کتابخانه از سوی نمایند سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی کتابخانه وزیری، محمدرضا ملک ثابت اظهار داشت: علی اکبر اولیا، نماینده سابق یزد و اشکذر در مجل ۲ هزار سند ارزشمند تاریخی، تجاری، خاندانی مربوط به دهه‌های پیشین را در راستای حفاظت و نگهداری اسناد تاریخی و تحقیقات دانشگاهی به کتابخانه و موزه وزیری یزد اهدا کرد.

 
وی بیان کرد: از علاقه‌مندان به حفظ اسناد تاریخی درخواست می‌شود تا اگر کتب خطی، چاپ سنگی، اشیاء موزه‌ای سند، عکس، نقشه و … را در اختیار دارند، برای حفاظت و نگهداری در شرایط مطلوب به کتابخانه و موزه وزیری وابسته به آستان قدس رضوی انتقال دهند تا پس از کار کارشناسی، این سرمایه‌های ملی و شخصی محافظت و نگهداری شود و برای صاحبان و اهدا کنندگان این آثار باقیات الصالحات به حساب آید.
 
ملک ثابت عنوان کرد: کتابخانه و موزه وزیری دارای ۴ هزار و ۹۴۰ نسخه خطی، ۵ هزار و ۵۳۰ نسخه چاپ سنگی، ۷۰ هزار سند تاریخی و ۲۵۰ هزار کتاب چاپی آمادگی ارائه خدمات به محققان، پژوهشگران، دانشجویان و تحقیق درباره نسخ خطی، چاپ سنگی و اسناد تاریخی کتابخانه را دارد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..