رئیس فدراسیون ورزش‌های پلهوانی خبر داد؛

تدوین سند بروزرسانی ورزش‌های پهلوانی در کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های پلهوانی کشور با اشاره به این که اگر این ورزش بروزرسانی نشود، در آینده به فراموشی می‌رود، از تدوین سند بروزرسانی ورزش‌های پهلوانی در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«مجتبی جوهری» در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: در رابطه با ورزش همگانی ایران از تاریخی چند هزار ساله بهره‌مند است و بزرگانی در این عرصه داشتیم که با توجه به ذات این ورزش، بزرگان اجتماعی و مذهبی در این ورزش صاحب نام بودند.

 
وی با اشاره به این که شاید بیشترین شناخت در این ورزش را مردم از پوریای ولی دارند، افزود: موضوعی که الان باید به آن توجه شود ضرورت بروزرسانی آن است.
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی ادامه داد: شرایطی که باید به روز باشد تا در حوزه جهانی نقش داشته باشد کمی فاصله داریم و از طرفی هم اگر به این موضوع توجه نکنیم، در ارتباط با آیندگان و حضور آنها در این ورزش نگرانی وجود دارد.
 
جوهری گفت: در این رابطه حدود دو سال است که برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده و تلاش کردیم و با بهره‌گیری از تجربه بزرگان و پیشکسوتان این عرصه، شرایطی فراهم کردیم که بتوان گفت این ورزش در آینده به فراموشی سپرده نمی‌شود.
 
وی عنوان کرد: در این رابطه یزد نقش بسیار مثبتی دارد و توانستیم از ظرفیت‌های پیشکسوتان استان یزد در تدوین این برنامه به میزان قابل توجهی استفاده کنیم.
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی ادامه داد: بستری فراهم شده که استان یزد امروز یکی از بهترین استان‌ها در پیشبرد کار فدراسیون و این ورزش در سطح کشور است و توانسته در بسیاری از آیتم‌ها، رتبه‌های برتر را از آن خود کند.
 
جوهری با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی این ورزش در استان‌های مختلف گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که وضعیت بهتری نسبت به شرایط الان که آن هم خوب است داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به بافت جمعیتی یزد و فاصله‌ای که به لحاظ آمار با جمعیت استان‌هایی از جمله تهران و اصفهان دارد، خوشبختانه امروز بیشترین ورزشکار سازماندهی شده در این استان فعالیت دارند.
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی تصریح کرد: یزد رتبه دوم ورزش‌های پهلوانی را در بین استان‌های کشور دارد که نشان دهنده تلاش و کوشش زیادی است که فعالان این عرصه در استان یزد دارد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..