امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم رصد مستمر وضعیت عراق برای تأمین امنیت زائران اربعین

امام جمعه یزد با اشاره به توطئه های شوم استکبار جهانی علیه امنیت ملی عراق، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران ایران باید با بررسی و رصد مستمر وضعیت عمومی و امنیت زائران ایرانی در عراق را در تأمین کنند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان این که استکبار جهانی همیشه به دنبال برهم زدن نظم عمومی و وحدت کشورهای مسلمان است، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی از جمله نمادهای وحدت و نظم عمومی بین افراد جامعه اسلامی است که استکبار جهانی سعی دارد با توطئه‌های مختلف این مهم را خدشه دار کند.

 
وی با اشاره به اهمیت امنیت عمومی در کشور عراق، افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران ایران باید با بررسی و رصد مستمر وضعیت عمومی و امنیت زائران ایرانی در عراق را در تأمین کنند.
 
امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه در اتحادیه اورآسیا، گفت: این اقدام دولتمردان حائز اهمیت و قابل تقدیر است.
 
ناصری یزدی برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: مسئولان کشور باید بیش از پیش این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که وحدت و هم افزایی داخلی از جمله موثرترین راهکارهای توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور است، ادامه داد: ملت و مسئولان ایران اسلامی می توانند با تبعیت بی چون و چرا از دستورات مقام معظم رهبری مسیر توسعه کشور را هموار کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: این گردهمایی اوج اقتدار و عظمت امت اسلام است و باید با وحدت و پرشور به نحو مناسبی برگزار شود.
 
امام جمعه خود تاکید کرد: عظمت راهپیمایی موجب خنثی‌شدن اهداف آمریکا و سایر دشمنان در منطقه و ایران است.
 
ناصری یزدی در پایان سخنان خود حوادث اخیر عراق را توطئه شوم دشمنان دین و نظام اسلامی دانست و گفت: مردم و دولت عراق باید با هوشیاری کامل و حفظ وحدت ملی از امنیت عمومی عراق دفاع کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..