معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد:

امنیت گردشگران در همه حوزه ها باید تامین شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در سومین جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران و مقصدهای گردشگری گفت: امنیت فقط امنیت فیزیکی نیست و باید امنیت روانی، اقتصادی و فرهنگی گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه باشد.

به گزارش یزدی نیوز در سومین جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران و مقصدهای گردشگری در سال جاری که به ریاست "احمد ترحمی" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در محل سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، نسبت به مسائل تامین امنیت گردشگران در استان یزد و بخصوص منطقه بافت تاریخی و بازار یزد بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست احمد ترحمی ضمن تاکید بر فراهم نمودن امنیت در حوزه‌های مختلف برای گردشگردان، گفت: امنیت فقط امنیت فیزیکی نیست و امنیت روانی، اقتصادی و فرهنگی گردشگران هم بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تلاش شود تا امنیت گردشگری وگردشگران در همه ابعاد تامین وبسترهای لازم برای حضورهرچه بیشتر گردشگران دراستان فراهم شود.
وی همچنین در ادامه اظهار کرد: صنعت توریسم با اقتصاد استان گره خورده وهر حرکت واقدامی که امنیت روحی ؛ روانی واقتصادی گردشگر را به خطر بیاندازد در حقیقت ، ضربه به اقتصاد استان ومعیشت مردم است .
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ثبت جهانی شهریزد وفرصت بی نظیری که درجذب توریسم بوجود آمده گفت: میراث فرهنگی وتاریخی استان وحفظ وحراست ازآن وظیفه یک دستگاه ونهاد نیست بلکه حراست از این میراث ماندگار باید دغدغه همه ما باشد بافت تاریخی ، امنیت گردشگران، فرهنگ سازی درحوزه گردشگری وتعامل با گردشگران ودهها موضوع مرتبط مواردی نیست که ازعهده فقط اداره میراث فرهنگی ساخته باشد بلکه همه استان باید بسیج شود ودر حراست وحفاظت از این میراث ارزشمند وعنوان جهانی تمام قد بایستد.
در ادامه این نشست ضمن بحث و گفتگو نسبت به مسائل و مشکلات گردشگری در حوزه بافت تاریخی، در رابطه با مواردی همچون توجه ویژه به آموزش و ساماندهی مراکز خدمات رسان به گردشگران، زمان‌بندی و اجرای فاز اول طرح پایش تصویری در بافت تاریخی و بازار یزد و همچنین تهیه طرح ترافیکی برای بافت تاریخی و نظارت و مراقبت بر بهداشت و سلامت مراکز خدمات گردشگری بهمراه افتتاح مرکز پلیس توریسم در هفته نیروی انتظامی بحث و تصمیم گیری شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..