ماراتن قصه گویی یزد داغ تر می‌شود

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در حالی به بخش نهایی خود نزدیک می‌شود که ۱۳۵ اثر به این مرحله راه یافته‌اند.

به گزارش یزدی نیوزسید حسین پیغمبری دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد اظهار داشت: در مرحله استانی از ۳۰۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره قصه گویی، ۱۳۵ اثر به مرحله رقابت راه پیدا کردند.

 
وی با اشاره به اینکه قصه گویان در سطح بسیار خوبی با یکدیگر رقابت می‌کنند، هدف این جشنواره را که از ۱۶ تا ۲۳ مهر ماه به صورت کشوری برگزار می‌شود، ترویج و پاسداری از هنر قصه و قصه گویی بیان کرد.
 
دبیر اجرایی مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی یزد زمان  افتتاحیه مرحله استانی این جشنواره را ۱۶ مهر ماه در کتابخانه وزیری و با نشست‌های علمی «چگونه مقاله بنویسیم؟»، «نقش فن بیان در انتقال مفاهیم کلامی یا مکتوب» و «نقش راوی و وجوه روایت‌گری در ادب عامه» اعلام کرد.
 
وی گفت: در بخش ۹۰ ثانیه‌ای که حضور تمام اقشار در هر سن و صنفی آزاد بوده، ۶۷ اثر به مرحله مسابقه راه یافتند که اولین بار در استان یزد ۱۷ مهرماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود، این بخش در سراسر کشور تنها به صورت فیلم داوری می‌شود.
 
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: در بخش دختران و پسران ۶۸ نفر، در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال ۵۷ نفر و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۱۰ نفر با هم رقابت می‌کنند.
 
 
دبیر اجرایی مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی یزد ادامه داد: اختتامیه این جشنواره ۲۳ مهر ماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..