مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد:

تمام مدارس خشت و گلی یزد تا پایان امسال تعطیل می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: با پیگیری های انجام شده قرار است تمام مدارس خشت و گلی یزد تا پایان امسال تعطیل یا تخریب و بازسازی شود.

به گزارش یزدی نیوزجواد ذاکر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در جمع خبرنگاران در مورد برنامه های خود در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد اظهار داشت: دانش آموزان سرمایه های بزرگ کشور ما هستند و باید در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم بنابراین تلاش ما این است که بتوانم با کمک خیران که استان یزد به لحاظ فعالیت آنها از استان‌های سرآمد است، بتوانیم مدارس را زودتر به سطحی برسانیم که در کشور قابل قبول باشد.

 
ذاکر ادامه داد: مدارس نیمه تمام در سطح استان تقریبا تکمیل شده اند و تا آخر امسال مدارس هم مدارس خیرساز و هم مدارسی که با بودجه دولت ساخته شده، تکمیل می شود.
 
وی تصریح کرد: گام بعدی ما تخریب و بازسازی مدارس فرسوده است و این اقدام از امسال آغاز می شد و امیدواریم حداقل تا سه سال آینده بتوانیم تا ۵۰ درصد مدارس فرسوده را تخریب و بازسازی کنیم.
 
ذاکر در مورد مدارس خشت و گلی استان نیز یادآور شد: با پیگیری های که انجام شده برنامه این است که تا پایان امسال مدرسه خشت و گلی در استان نداشته باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۱ سال به عنوان معاون در ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی مشغول فعالیت بوده ام، اظهار داشت: در اغلب این سال‌ها توانستیم کاهش تلفات جاده ای را در استان به دنبال ایمن سازی جاده ها شاهد باشیم.
 
وی بیان کرد: این موفقیت با تلاش همه دستگاه‌ها به دست آمد و توانستیم به یکی از استانهای برتر در حوزه کاهش تلفات جاده ای تبدیل شویم.
 
ذاکر خاطرنشان کرد: در بحث اقدامات نوین آسفالتی و ایمن سازی جاده ها نیز همواره در کشور سرآمد بوده ایم و از همه استانها برای بازدید از اقدامات انجام شده در جاده های استان یزد به این استان سفر می کردند و یزد در اجرای بسیاری از طرح ها پایلوت بود.
 
معاون سابق راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره در انجام کارهای پژوهشی و اجرایی نیز سرآمد بود  موفقیت های بسیاری در این زمینه کسب کرد.
 
وی تاکید کرد: وضعیت راه‌های یزد از نظر رویه و تردد در آن، نسبت به سایر استان‌ها جایگاه خوبی دارد البته مشکلاتی نیز وجود دارد که در سال جاری تمام قطعات پیمانکاران مشخص شده و در دست اجراست.
 
 پیش از جواد ذاکر، محمدرضا عارفی مسئولیت مدیرکلی اداره نوسازی مدارس استان یزد را بر عهده داشت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..