فرکانس رادیو یزد تغییر می کند

معاون فنی صدا و سیمای مرکز یزد از تغییر فرکانس رادیو یزد از پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی مصون  با اشاره به تغییر فرکانس رادیو یزد اظهار داشت: از پایان مهرماه مردم استان یزد می توانند رادیو یزد را به جای موج AM 1035 به روی موج AM 747 دریافت کنند.

 
وی بیان کرد: تغییر فرکانس رادیو یزد در باند AM موج متوسط از ۱۰۳۵ کیلو هرتز به ۷۴۷ کیلو هرتز انجام خواهد شد و طیف موج متوسط هرچه قدر از فرکانس بالا به پایین بیاییم، طول موج آن بیشتر شده و در نتیجه شدت میدان در مناطق تحت پوشش بیشتر می شود بر این اساس دریافت موج رادیو یزد در مناطقی که سیگنال ضعیف تری دارد، دریافت بهتری از موج را پیدا می کنند.
 
مصون افزود: با تغییر فرکانس از ۱۰۳۵ به ۷۴۷ از راه‌های دیگر نیز می توان شدت میدان را افزایش داد مثل افزایش قدرت فرستنده که با توجه به هزینه زیاد آن مقرون به صرفه نیست و با صرفه ترین راه افزایش شدت میدان، تغییر فرکانس است.
 
وی عنوان کرد: برای همین تلاش در بین مراکز صدا و سیما برای کسب فرکانس پایین است بر این اساس کاری که در مرکز یزد صورت می گیرد، اقدام بزرگی است و تلاش های بسیاری برای انجام آن صورت گرفته است.
 
معاون فنی صدا و سیمای مرکز یزد اظهار امیدواری کرد: بعد از تغییر فرکانس شاهد دریافت بهتر رادیو یزد در مناطق استان باشیم.
 
وی افزود: تغییر فرکانس رادیو یزد از تاریخ هفدهم مهرماه آغاز خواهد شد و پایان مهرماه به بهره برداری می رسد اما همشهریان و هم استانی های عزیز می توانند در این مدت رادیو یزد را از موج FM فرکانس ۹۴ مگاهرتز دریافت کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..