استاندار یزد:

روستای حسن‌آباد میبد نماد زندگی مسالمت آمیز است

هم‌زمان با روز ملی روستا فاز یک اجرای طرح هادی روستای هدف گردشگری حسن‌آباد میبد به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور استاندار یزد در شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" در مراسم بهره‌برداری از فاز ‌ اجرای طرح هدف گردشگری روستای حسن‌آباد میبد که در محل این روستا برگزار شد، گفت: امیدواریم مسئولان استان با توجه و تلاش کافی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم، شرایط زندگی مناسب مردم در روستاها را فراهم کنند.

"طالبی" همچنین افزود: همه تلاش خود را باید در جهت تقویت روستاها در ابعاد مختلف اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی بگذاریم تا روستاها با مهاجرت معکوس روبه‌رو شوند.
وی ضمن تاکید بر وجود ظرفیت بسیار خوبی که برای اسکان و بازگشت مردم به روستاها وجود دارد، عنوان کرد: باید با استفاده از حداکثر شرایط در جهت ایجاد رونق اقتصادی روستاها در راستای رونق و توسعه کشور قدم برداریم.
استاندار یزد با بیان ویژگی‌های روستای حسن آباد میبد همچون بافت منسجم اقتصاد روستایی و نزدیکی به شهر، تصریح کرد: نزدیکی به شهر فرصت خوبی در جهت استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهر و همچنین نگاه به عنوان یک بازار هدف برای تولید محصولات روستاست.
"طالبی" ضمن اشاره به حضور پویای پیروان دین زرتشت در این روستا، گفت: روستای حسن آباد نماد زندگی مسالمت آمیز بوده و است.
استاندار یزد بابیان اینکه حضور مداوم در روستا به رونق و استفاده از ظرفیت بالای آن کمک می‌کند، اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به وجود مزیتهایی همچون آرامش و امنیت در روستاها، نیازمند آن هستیم موقعیت زندگی در روستاها را بهتر از گذشته فراهم کنیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود با اشاره به درصد بالای شهرنشینی در میبد، گفت: امیدوارم این شهرستان در مسیر‌ی حرکت کند که درصد جمعیت روستایی خود را در سرشماری بعدی افزایش دهد و از ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی روستاها در فرآیند توسعه شهرستان به خوبی استفاده شود.
گفتنی است در این مراسم از فاز یک اجرای طرح هدف گردشگری روستای حسن آباد میبد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال که توسط سازمان مشارکت دهیاریها و بنیاد مسکن با ۲۷۰۰ مترمربع جداسازی، ۱۵۰۰ مترمربع کف سازی و ۱۲۰ مترمربع دیوار چینی همزمان با ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری به صورت ارتباط مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس توسط "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهور‌ی و با حضور استاندار یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..