وضعیت گردشگری یزد در شرایط تحریم‌ها چگونه است؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از رشد تعداد گردشگران خارجی این استان در سالجاری با وجود فشار مضاعف تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزهما خورشیدی»  با اشاره به ورود ۱۲ هزار و ۶۹۹ گردشگر خارجی به استان یزد در شهریور ماه امسال، اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته، هشت هزار و ۲۶۰ گردشگر بوده است.

 
به گفته وی، در شش ماهه نخست امسال نیز ۷۲ هزار گردشگر خارجی مهمان یزد شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال و رقم ۵۲ هزار و ۴۰۰ گردشگر از رشد مطلوبی به رغم وجود تحریم‌های اقتصادی و نقشه شوم ایران‌هراسی استکبار جهانی برخوردار بوده است.
 
خورشیدی ملیت بیشترین گردشگران شهریور ماه امسال یزد را مربوط به کشورهای اسپانیا، چین، ایتالیا، فرانسه و آلمان خواند و گفت: خوشبختانه صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید روند رو به رشدی داشته است هر چند که پارسال به دلیل کاهش توجه به حوزه گردشگری شاهد اندکی افت در این حوزه بودیم.
 
وی با بیان این که حوزه تبلیغات گردشگری استان در سال ۹۶ از عملکرد مناسبی برخوردار نبود ولی با این وجود نباید از تاثیرات شرایط سیاسی کشور بر حوزه گردشگری نیز غافل شد، افزود: در سال‌های اخیر بویژه امسال شاهد بدترین شرایط سیاسی کشور به دلیل فشار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بودیم به نحوی که تعداد زیادی از تورهای گردشگران خارجی برای مهرماه امسال لغو شده است.
 
معاون گردشگری یزد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یزد در شرایط فعلی کشور نیز با رشد گردشگر و بهبود وضعیت این صنعت روبرو است که امیدواریم کماکان شاهد این وضعیت رو به بهبود باشیم.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..