آموزش‌های ترافیک ویژه کودکان پایه‌های ۴ تا ۶ در یزد افزایش یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ سازی باید در بین کودکان بیشتر مورد توجه باشد گفت: آموزش‌های ترافیک ویژه کودکان پایه‌های ۴ تا ۶ در یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان  در نشست طلایه داران فرهنگ ترافیک اظهار داشت: تمام تلاش این است که نعمت ایمنی و سلامت را به مردم ارائه کنیم.

 
وی تصریح کرد: اگرچه ایمنی به ابعاد مختلف در بعد انسانی ،راه و وسیله نقلیه باید مورد توجه قرار گیرد و جدای از وسیله نقلیه در فیزیک راه تمام تلاش را برای کمک به کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای به کار می‌گیرند، در بحث نیروی انسانی هم تمام بخش‌ها و نهادهای مرتبط کمک می‌کند که بتوانیم در جاده‌ها ارتقای ایمنی داشته باشیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: با تمام تلاش‌هایی که می‌کنیم و با همه تصمیماتی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک گرفته می‌شود، مهمترین موضوعی که باید برای آینده به آن توجه کنیم، بحث آموزش به ویژه در دوران کودکی و ابتدایی است.
 
وی بیان کرد: کسی که به سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی رسیده، با یک رفتار و الگویی عجین شده و تغییر دادن این رفتار بسیار سخت است اگرچه ما در صدا و سیما بحث آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به مردم را داریم ولی بحث مدارس و آموزش به کودکان اهمیت بسیار بسیار بیشتری دارد.
 
صادقیان تصریح کرد: با یک برنامه‌ریزی از دوران ابتدایی به ویژه کلاس‌های چهارم تا ششم باید شروع کنیم و قطعا اگر این اقدام را به درستی انجام دهیم، آینده بسیار بهتر و خوبی پیش روی وضعیت ترافیکی  ما قرار دارد.
 
سرهنگ زارع سرپرست پلیس راهور استان یزد هم در این همایش اظهار داشت: ترافیک که امروز همه ما به عنوان شلوغی و ازدهام آن را می‌شناسیم، به معنای رفت و آمد است.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ترافیک در تمام دوران تاریخ وجود داشته تصریح کرد: حوادث رانندگی هم موضوعی است که در طول زمان‌های مختلف وجود داشته و مقوله‌ای مربوط به الان نیست.
 
سرپرست پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه امروز ترافیک روند خود را تغییر داده گفت: امروز ترافیک معضلاتی از جمله آلودگی‌های صوتی و هوا، معضلات فرهنگی و موارد مختلف دیگر را به دنبال دارد که اگر برای آن برنامه مدون و منظمی نداشته باشیم، در آینده با مشکل بسیار بیشتری در این رابطه روبرو می‌شویم.
 
زارع عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما توجه به برنامه‌ریزی در حوزه ترافیک به خوبی انجام نشده و شاهدیم که معضلات حاشیه‌ای بسیار زیادی در این امر مشاهده می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..