امام جمعه یزد:

ظرفیت هنرمندان متعهد برای تغییر سبک زندگی مورد استفاده قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان متعهد برای تغییر سبک زندگی امروزی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس حوزه هنری کشور و معاونان وی با اشاره به جایگاه و اهمیت هنر، بر بهره‌گیری از هنر و معماری اسلامی و تلفیق آن با سازه‌های جدید در ساخت مصلی و مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: این بناها باید طوری ساخته شود که توجه انسان را به خدا جلب کند.

 
وی عنوان کرد: در طراحی ساختمان‌ها و اماکن مختلف شهری باید از سبک‌های سنتی و معماری اسلامی ـ ایرانی استفاده شود چرا که این شیوه علاوه بر فواید مختلف به مدیریت مصرف انرژی هم کمک می‌کند.
 
ناصری با بیان اینکه امروز سبک زندگی انسانها بسیار متفاوت شده و دیگر نه در معماری و نه سایر ابعاد، مسائل مهمی همچون صرف انرژی، حریم خانواده و … کمتر رعایت می شود، تاکید کرد: باید از ابزار هنر و هنرمندان متعهد در مسیر تغییر سبک زندگی استفاده کرد.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه باید به سبک زندگی سنتی و قدیم خود بازگردیم بیان کرد: هزینه سرمایش، گرمایش و روشنایی ساختمان‌های مدرن و جدید همچون پاساژها بسیار بیشتر از ساختمان‌ها و بازارهای سنتی است و باید طراحی‌ها را تغییر داد.
 
ناصری همچنین به بیان خاطراتی از دوران مبارزه، حضور در نجف اشرف و همچنین خاطراتی از امام خمینی(ره) پرداخت و یادآور شد: امام راحل هیچگاه به دنبال مطرح کردن خود و تبلیغ خودشان نبودند و هر کاری انجام می‌دادند برای رضای خدا و عمل به وظیفه بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..