راهی برای نجات غار‌های میبد

غارهای شهرستان میبد در استان یزد ، بزودی شناسنامه دار می شوند.

به گزارش یزدی نیوز اولین کمیته فنی کارگروه غارشناسی شهرستان میبد تشکیل جلسه داد.

معاون فنی محیط زیست استان در این نشست با اشاره به اهمیت تهیه شناسنامه و مستندسازی ویژگی‌های غار‌های استان یزد افزود: در چتر حمایتی فرمانداری‌ها قطعا امکان تولید اسناد دو زبانه با مشارکت کمیته غارنوردی شهرستان‌ها میسر خواهد بود.
خانم حبیبی پور گفت: با توجه به وجود نیرو‌های سخت کوش و آموزش دیده در بحث غارنوردی یزد، امیدواریم بزودی کار نقشه برداری غار‌ها در شهرستان میبد زده شود و همه غار‌های میبد شناسنامه دار شوند.
مسئول کارگروه غارنوردی استان هم گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تاکنون حدود ۸۰ غار در استان یزد شناسایی شده که ۳۵ غار آن به ثبت آثار ملی رسیده است.
صندوق ساز افزود: شهرستان میبد به ویژه بخش ندوشن یکی از مناطقی است که به واسطه جنس و ضخامت لایه‌های زمین، فعالیت‌های غارزایی در آن زیاد اتفاق افتاده و غار‌های بسیار زیبایی در این منطقه تاکنون اکتشاف و پیمایش شده است.
فرماندار میبد در  این نشست با اشاره به اهمیت حفظ غارها، گفت: فرمانداری هرچه در توان دارد برای حفاظت از غار‌ها و طبیعت بکار می‌گیرد و از طرح‌های مدونی که توسعه و حفاظت را همزمان پیش ببرد و یکجانبه نگر نباشد، حمایت خواهد کرد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..