امام جمعه یزد:

شرایط معیشت و زندگی مردم به ‌سختی می‌گذرد / باید مدارا با مردم را افزایش دهیم

امام جمعه یزد گفت: در شرایطی که برای مردم مشکلات زیادی به وجود می‌آید و شرایط معیشت و زندگی آنها در سختی می‌گذرد، مسئولان باید با آنها مراعات بیشتری کنند تا گرفتاری‌ها رفع شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از پرسنل و کارکنان نیروی انتظامی استان یزد اظهار داشت: در روایات بر بحث مدارا با مردم و جامعه برای رفع مشکلات بسیار مورد تاکید است.

 
وی تصریح کرد: در شرایطی که برای مردم مشکلات زیادی به وجود می‌آید و شرایط معیشت و زندگی آنها در سختی می‌گذرد، مسئولان باید با آنها مراعات بیشتری کنند تا گرفتاری‌ها رفع شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هم همیشه تاکید می‌کردند که اگر کسی مشکلی داشت و به شما مراجعه کرد سعی کنید مشکلش را حل کنید ولی اگر در توان شما نبود، حداقل با وی مدارا و مهربانی کنید تا او را ناراحت و آزرده ‌خاطر نکنید.
 
ناصری یزدی ادامه داد: برخورد خوب با مردم بسیار در دل‌های آنها تاثیرگذار است و در مقابل اگر خدای ناکرده با مردم برخورد بد صورت گیرد، آنها اعتمادشان را از دست می‌دهند.
 
 
امام جمعه یزد گفت: در شرایط فعلی مردم با مشکل مواجه هستند و گرفتاری‌های مالی و سختی‌های آنها افزایش پیدا کرده و دشمن هم به شدت با استفاده از رسانه‌های مختلف و فضای مجازی به شایعه پراکنی برای تخریب اذهان عمومی مشغول است، باید مدارا با مردم را افزایش دهیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه دشمن با این اقدامات سعی بر آماده کردن اذهان مردم برای بی اعتمادی به نظام را دنبال می‌کند، باید با رفاقت، دوستی، مراوده و مدارا کردن با مردم، زمینه خنثی شدن این توطئه‌های دشمن را فراهم کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی بحث جریمه‌ای وجود دارد ولی می‌توان از آن گذشت کرد باید به تذکر اکتفا کرد ولی اگر امکان گذشت نیست و حتما باید جریمه انجام شود، این اقدام هم باید با آرامش باشد تا سبب ناراحتی آنها به وجود نیاید.
 
ناصری یزدی افزود: حتی اگر با مجرمان هم با اخلاق خوب و مهربانی رفتار شود قطعا بر آنها هم تاثیرگذار می‌شویم و می‌توان وی را از کارهایی که انجام داده پشیمان کرده و به سمت راه راست هدایت کنیم.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه باید اقدامات تبیین کننده در فضای مجازی در راستای آگاه کردن مردم نسبت به اقدامات و توطئه‌های دشمن انجام شود گفت: باید تلاش کنیم که با بصیرت‌افزایی زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم هر چیزی که می‌بینند یا می‌شنوند را سریع قبول نکنند و ابتدا در ارتباط با آن تحقیق شود و بعد اقدام به پذیرش نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..