۶۰ درصد معابر میبد نامناسب برای معلولان

رئیس بهزیستی شهرستان میبد ۶۰ درصد از معابر این شهرستان را نیازمند مناسب‎سازی دانست.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن فلاح»   در این رابطه افزود: با وجود اینکه بیش از یک سوم جمعیت شهرستان میبد نیازمند مناسب‏سازی معابر عمومی هستند، تنها ۴۰ درصد از معابر این شهرستان مناسب‎سازی شده‎اند.

 
وی تسهیل دسترسی و بدون مانع معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان در محیط‎های شهری میبد را خواستار شد و این اقدام را در راستای ارتقای کیفیت زندگی و برخورداری آزادانه و بدون خطر همه اقشار جامعه از کلیه حقوق اجتماعی دانست.
 
فلاح با تاکید بر رفع مشکلات و تنگناهای تردد همه افراد جامعه، اظهار کرد: خدمت به قشر معلول و جانباز وظیفه ذاتی تمام دستگاه‌های اجرایی است و باید در حل مشکلات آنها تلاش شود چرا که حقوق آنها نوعی حق‎الناس است که باید ادا شود.وی
 
 اولویت‎دار شدن ایجاد رمپ در ورودی ادارات، بانک‌ها، داروخانه‌ها و دیگر اماکن عمومی شهر را خواستار شد و گفت: مناسب‎سازی محیط‎های عمومی شهری و روستایی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و با فرهنگ‎سازی در این باره بستر تحول در جامعه فراهم شود.
 
رئیس اداره بهزیستی میبد در پایان نیز با اشاره به این که نیمی از بانک‌های این شهر فاقد دسترسی مناسب برای معلولان هستند، خواستار اهتمام ویژه سرپرستی بانک‏های استان به این موضوع شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..