راه‎اندازی پایگاه‎های سیار انتقال خون در شهرستان‏‌های یزد

در راستای تفاهم‎نامه همکاری بین اداره کل انتقال خون یزد و هلال احمر استان، پایگاه‎های سیار انتقال خون در شهرستان‎های یزد فعال می‏شود.

به گزارش یزدی نیوز«محسن حرازی‎زاده» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در نشستی که به همین منظور در انتقال خون استان برگزار شد، ایثار و از خود گذشتگی را نقطه اشتراک دو ارگان خواند و افزود: حس اهدای خون و کمک به هم نوع، حس قشنگی است و هدف دو دستگاه نیز نجات جان مردم است و این کار مگر با ایثار مردم و کارکنان دو نهاد عملی نمی‎شود.

 
وی یادآور شد: هلال احمر همیشه از ارگان‎های پیشرو در اهدای خون بوده و هلال احمر آمادگی دارد تا با فعال‎سازی پایگاه‎های خود در تمام شهرستان‎ها و راه‎اندازی تیم سیار خونگیری در شهرستان‎هایی که مرکز ثابت خونگیری ندارند، همکاری کند.
 
«نقی تقوائی» مدیر کل انتقال خون استان نیز ضمن اشاره به جایگاه انتقال خون استان در کشور، به موفقیت‎های چند سال اخیر این اداره کل در حوزه مدیریت مصرف خون و کاهش ضایعات بیمارستانی در استان اشاره و آمادگی این ارگان برای راه‎اندازی تیم‎های سیار خون‎گیری در شهرستان‎ها را اعلام کرد.
 
وی همچنین به مرکز جامع اهدای خون و محصولات نوین انتقال خون اشاره کرد و گفت: با توجه به این که اهداکنندگان می‏توانند به جای اهدای خون، اهدای پلاکت یا پلاسما به روش آفرزیس داشته باشند، می‎توان از ظرفیت‏های موجود اعضای هلال احمر در این راستا نیز استفاده بهینه کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..