دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد:

راه اندازی بانک جامع تصادفات استان یزد –بزودی

ثبت نقاط حادثه خیز بر اساس نقاط ونقشه های استخراج شده استان از جمله برنامه های این بانک اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد گفت : شهرداری و پلیس با همکاری همدیگر در صدد هستند  تا بانک جامع تصادفات استان را در شهر یزد راه‌اندازی کند،

منتظر افزود: در این بانک  تمام مشخصات مکانی تصادفات فوتی و جرحی استان در ثبت می شود تا  براساس این نقاط و نقشه راه‌ها و معابر استان، بتوان تجزیه و تحلیل قوی‌تری از تصادفات استان را ثبت نمایند.
وی  با بیان اینکه بیشترین معضل در تصادفات شهری یزد عابرین پیاده و موتورسیکلت‌ها هستند، ادامه داد: این موضوع به سرعت بالای رانندگان و راکبان خودرو‌ها در شهر برمی‌گردد و در واقع ۷۰ درصد این تصادفات عامل انسانی دارند و نقش جاده و نقاط حادثه‌خیز بسیار کمرنگ‌ است.
منتظر اظهار داشت در پنج ماهه نخست امسال ۱۱۷ نفر در استان براثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، گفت: ۴۹ مورد از این افراد در تصادفات درون شهری و ۶۸ نفر هم در تصادفات برون‌شهری قربانی حوادث شده‌اند.
منتظر گفت: براساس این آمار تصادفات درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۳ درصد رشد، تصادفات برون شهری با ۱.۴ درصد کاهش و حوادث ترافیکی در استان به طور کلی ۱۵ درصد رشد داشته است.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد گفت: ۴۴ درصد از حوادث فوتی استان در تصادفات درون شهری و ۱۲ درصد آنها در تصادفات برون شهری از نوع واژگونی بوده و هیچ برخوردی صورت نگرفته است و این آمار ۱۲ درصد واژگونی درون شهری نشان دهنده وجود عامل انسانی و داشتن سرعت بسیار بالا این رانندگان در شهر بوده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..