رئیس حوزه هنری یزد خبر داد:

گردهمایی مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری در یزد

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری به میزبانی «حسینیه ایران» خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده اظهار داشت: نهمین نشست سراسری مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی با حضور محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری کشور، مجید مصلحی مدیرکل امور استانها و مجلس، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مدیران ستادی و مسئولان از ۱۲ تا ۱۵ مهر به میزبانی حوزه هنری یزد در مسجد ملااسماعیل، محل شهادت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) برگزار می‌شود.

 
وی، هم‌اندیشی، هم‌افزایی، بررسی وضعیت عملکرد دفاتر و برنامه‌های در دست اقدام استانها در بخش‌ ادبیات پایداری را از اهداف این نشست برشمرد.
 
رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های‌ تخصصی و آموزشی به منظور ارتقای دانش مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری عنوان کرد: برگزاری کارگاه مستندسازی و تشریح برنامه‌های موفق مراکز استانی، تأملی بر شناخت در حوزه متون پایداری، کارگاه نقد و بررسی کتاب پویه پایداری با حضور نویسنده و بررسی تفاوت نگاه داستانی و مستند در خاطرات توسط استاد علیرضا کمری از مهم‌ترین برنامه‌های این نشست است.
 
کوچک‌زاده ادامه داد: تشریح برنامه‌های نشست توسط محمد قاسمی‌پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استانها با رویکرد اهداف و افق پیش رو، برنامه‌های آموزشی سال جاری مراکز استانی، نحوه بررسی و کارشناسی آثار و تولیدات همچنین بررسی قالب‌ها و محتوای تولیدات از بخش‌های اصلی این نشست خواهد بود.
 
وی، تشریح برنامه‎ها و فعالیت‌های دفاتر درحوزه تحقیق، تولیدات، آموزش، نقد و شب خاطره استان‌های شاخص، فعال و متوسط را بخش دیگری از برنامه‌های این نشست برشمرد.
 
کوچک‌زاده اظهار داشت: در این نشست محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری، مجید مصلحی مدیرکل امور استانها، داود ضامنی معاون فرهنگی اداره کل امور استانها و حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مشاور مدیرکل امور استانها در حوزه ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی، مباحث و مطالب خود را پیرامون حوزه ادبیات پایداری بیان خواهند کرد.
 
رئیس حوزه هنری یزد همچنین از برگزاری شب خاطره «جنود حق» (سیره جهادی علما و روحانیون دارالعباده) همراه با رونمایی از سه کتاب تازه منتشر شده این نهاد با عنوان‌های؛ «واو»، «سیِ ششِ پنجاه و نه (۳۰/۶/۵۹)» و «عمو صیاد» خبر داد و گفت: این مراسم با حضور خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، ائمه جمعه، روحانیون، طلاب، رزمندگان و راویان دفاع مقدس، هنرمندان و قشرهای مختلف مردم دارالعباده، یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۹ در ایوان مسجد ملااسماعیل برگزار خواهد شد.
 
کوچک‌زاده بیان کرد: این نشست از روز جمعه با حضور کارشناسان و مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی در گلزار شهدای خلدبرین همراه با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود.
 
وی بازدید از بافت سنتی و اماکن تاریخی این شهر میراث جهانی و کویر نوردی را از دیگر برنامه‌های این نشست چهار روزه عنوان کرد.
 
نهمین نشست تخصصی مسئولان ادبیات پایداری مراکزاستانی به همت اداره کل امور استانها و مجلس و حوزه هنری استان یزد ۱۲ تا ۱۵ مهرماه در یزد برگزار می‌شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..