معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد:

بیست‌ودومین جشنواره استانی قصه‌گویی در یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از آغاز به کار بیست‌ودومین جشنواره استانی قصه‌گویی از ۱۶ مهرماه همزمان با هفته جهانی کودک خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا آخوندی،  با بیان اینکه باور ما این است که قصه گویی یکی از نیازهای اساسی و حیاتی کودکان امروز است، اظهار داشت: جشنواره قصه گویی نیز در همین راستا برگزار می شود و امسال ۲۰۰ شرکت کننده از سراسر استان یزد آثار خود را به جشنواره ارائه دادند که از بین آنها ۱۵۰ اثر صحنه ای به مرحله استانی راه یافته است.

 
وی با اشاره به اینکه جشنواره بیست‌ودوم شامل بخش‌های مختلف از جمله ۹۰ ثانیه با موضوع «شهر من یزد»، دختران و پسران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست ضمن اینکه بخش خبرنگاران و خاطره گویی ۹۰ ثانیه ای آنها نیز از تهران طراحی شده است.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: در بخش داوری تمام بخش‌ها از هم جدا شده و اکنون هفت گروه کار داوری را انجام خواهند داد ضمن اینکه امسال در میان داوران از حضور نوجوانان نیز بهره مند هستیم.
 
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه قصه گویی به منظور کمک به ارائه آثار بهتر و قوی‌تر در جشنواره خبر داد و یادآور شد: تا زمان برگزاری جشنواره، تعداد کارگاه‌ها به ۱۴ مورد خواهد رسید که این کارگاه ها در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از همکاری آموزش و پرورش استان یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، میراث فرهنگی استان، فرمانداری یزد، انجمن قصه گویان سروش و صدا و سیما و رسانه ها برای همکاری در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
 
آخوندی یادآور شد: زمان برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی ۱۶ مهرماه است که در بخش زنان و مردان از هر استان یک نفر به مرحله منطقه ای راه خواهد یافت و بخش های کودک و نوجوان و پدربزرگ ها و مادربزرگها مستقیم به مرحله کشوری راه می یابند.
 
وی با اشاره به اینکه در مرحله منطقه ای استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: مرحله منطقه ای در آبان ماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود.
 
آخوندی ادامه داد: مرحله کشوری این جشنواره نیز ۳۰ آذرماه مصادف با شب یلدا برگزار خواهد شد و برگزیدگان به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..