تشکیل کلاس‌های کودک کارآفرین در کانون پرورش فکری ‌استان یزد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌یزد از تشکیل کلاس‌های کودک کارآفرین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ‌خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین پیغمبری در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار شد، اظهار داشت: جمله‌ای زیبا در ارتباط با کودکان این‌گونه مطرح شده که کودکان شهروندان شریفی هستند که می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر یار و یاور ما باشند اگر وضعیت زندگی و رشد و بالندگی آنان مورد توجه باشد.

 
وی با بیان اینکه بدون تردید همه ما نگران آینده جامعه ایران اسلامی‌مان هستیم گفت: خیلی مسائل ما را در شرایطی که مطلوب است اما تا حد مطلوبیت کامل فاصله دارد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خاطرنشان کرد: بحران آب و پیامدهای آن، فساد، نگرانی بی‌آیندگی و سردرگمی در بین نوجوانان و جوانان، بیکاری و مسائل مختلف دیگر همه از جمله نگرانی‌هایی است که برای آینده کشور اگر مورد توجه نباشد به بحران تبدیل می‌شوند.
 
پیغمبری اگر از همین الان به صورت دقیق و منظم در برنامه‌های کودکان اقدام لازم انجام دهیم، قطعا بسیاری از این بحران‌ها به صورت کامل برطرف شده و در آینده اصلا شاهد این موارد نخواهیم بود.
 
وی نمونه‌ای از فرهنگ‌سازی برای تاثیرگذاری کودکان را طرح همیار پلیس دانست و افزود: کودکان در این طرح نه تنها از تخلف احتمالی والدینشان جلوگیری می‌کنند بلکه رعایت قوانین چنان تاثیری در وجود وی می‌گذارد که در آینده خودش هم هیچ تخلفی انجام نمی‌دهد.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه در خیلی از مسائل توجه به کودکان مورد غفلت قرار می‌گیرد و یا در برخی حوزه‌ها از برنامه‌های حوزه‌های کودکان و نوجوانان سوء استفاده می‌شود.
 
پیغمبری با بیان اینکه خانه‌های بازی که به صورت گسترده در سطح شهر در حال ایجاد هستند یک تهدید بزرگ برای مسائل کودکان است گفت: این که صرفا یک فضایی برای بازی کودکان طراحی و راه‌اندازی کنیم اصلا نمی‌تواند جوابگوی آنچه که مورد نیاز آنهاست به وجود آوریم.
 
وی ادامه داد: خیلی از مسائل فرهنگی هم اصول اولیه مربوط به کودکان را در نظر نمی‌گیرند ولی در ارتباط با آموزش حوزه کودکان شروع به فعالیت می‌کنند که همه اینها به معنای جدی نگرفتن مسائل اصلی در ارتباط با آینده کودکان است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه بحث برنامه‌های کودکان با نیازهای خاص امسال به سرفصل برنامه‌های هفته کودک وارد شده تصریح کرد:علاوه بر این در نامگذاری روزهای هفته کودک، یک روز به این کودکان اختصاص پیدا کرده است.
 
پیغمبری توجه بیشتر به کودکان مناطق کم برخوردار و ساکن در مناطق دورتر از مراکز شهری را یکی دیگر از رویکردهای برنامه‌های هفته کودک دانست و عنوان کرد: در حال حاضر خدمات به کودکان این نقاط تا شعاع ۳۰ کیلومتر از طریق واحدهای سیار و بیش از ۳۰ کیلومتر توسط کتابخانه پستی کانون پوشش داده می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه کودکان کار، کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها، کودکان بزهکار کانون‌های اصلاح و تربیت هم جزو اصلی‌ترین گروه‌های  هدف این هفته هستند عنوان کرد: مسائل زیست محیطی، آب، انرژی، حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مسئله رونق تولید ملی از جمله مسائلی است که برنامه‌های هفته کودک حول محور آن تدوین شده است.
 
وی از تشکیل کلاس‌های کودک کارآفرین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خبر داد و گفت: ترم اول این کلاس‌ها به پایان رسید و پس از پایان آن، بازارچه فروش محصولات کودکان کارآفرین ۴ تا ۱۲ سال به فروش تولیدات خود مشغول شدند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خاطرنشان کرد: در این دوره کودکان با مسائل اساسی اقتصادی از جمله بیمه، چک، بانک، وام و مواردی از این قبیل آشنا شدند.
 
پیغمبری از حضور کودکان در اردوهای تفریحی آموزشی در بانک‌ها و مراکز اقتصادی دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: در چنین دوره‌ها و کلاس‌هایی، استعدادهای کودکان شناسایی و در جهت بارور کردن آن اقدام لازم انجام می‌شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..