برگزاری مهمترین رویداد اجرایی و آموزشی طب ایرانی کشور در اردکان

رییس دانشکده طب ایرانی استان یزد،گفت: مهمترین رویداد اجرایی و آموزشی طب ایرانی کشور 10 و 11 مهرماه با حضور صاحب نظران ملی در شهرستان اردکان از استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدرضا علایی» با اشاره به نقش طب سنتی در کاهش بیماری‌های مختلف، اظهار کرد: مهمترین رویداد اجرایی و آموزشی طب ایرانی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته کشور در این حوزه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

 
وی افزود: این رویداد با هدف آموزش بهورزان، اساتید و دستیاران طب سنتی در زمینه‌های طبیعت در طب ایرانی، طرح تلفیق طب سنتی در نظام سلامت، طب ایرانی در بیماری‌های مفاصل، از گیاهان دارویی تا صنعت و مبانی روش تحقیق و مقاله نویسی در طب سنتی با حضور اساتید برجسته طب ایرانی(سنتی) کشور در دانشکده طب ایرانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
 
رییس دانشکده طب ایرانی استان یزد،گفت: با اجرای طرح ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت، مشاوره هایی پیرامون سبک زندگی سالم، سبک زندگی ایرانی، اصول طب سنتی در خصوص تغذیه، در کنار طب رایج ارائه می شود.
 
علایی تصریح کرد: در این طرح، طب ایرانی با ارائه مشاوره به مردم، در سبک زندگی مردم مداخله کرده و داروهای گیاهی را در مواردی که امکانپذیر است جایگزین داروهای شیمیایی کرده و همچنین از اعمال یداوی مانند فصد و حجامت در مواقع لزوم استفاده می‌کند.
 
این مسئول ادامه داد: اجرای طرح ادغام در قالب یک بسته خدمتی توسط وزارت بهداشت در حال تدوین است و چنانچه حمایت بیمه‌ها را به همراه داشته باشد از اواخر سال جاری در سطح خانه‌های بهداشت اجرایی می‌شود.
 
رییس دانشکده طب ایرانی اردکان خاطرنشان کرد: دانشکده طب سنتی اردکان به عنوان پایلوت اجرای طرح ادغام طب ایرانی در نظام سلامت در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است؛ مهمترین رویداد اجرایی و آموزشی طب ایرانی در استان یزد روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه در دانشکده طب ایرانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..